دیدنی ترین جشنواره های تایلند

به گزارش مجله 10 از 10، با فستیوال های برتر تایلند آشنا شوید

وقتی نام تور تایلند می آید، خیلی از افراد یاد سواحل وسیع شنی سفید رنگ، جنگل های انبوه استوایی و عبادتگاه های بی شمار این کشور می افتند، اما این کشور مهمان نواز دیدنی، صندلی فرهنگ فوق العاده جذابی است که ریشه در مذهب و معنویت آن دارد. اگر می خواهید جدای از طبیعت باورنکردنی تایلند، روح این کشور و تنوع قومی و ملیتی آن را با تمام وجود لمس و احساس کنید، هیچ راهی بهتر از فستیوال های آن نیست. مطمئنا بعد از اتمام این مطلب از خبرنگاران و دیدن وقایع با شکوه و شاید عجیب این فستیوال ها، این احساس در شما بوجود می آید که باید پاسپورتتان را بردارید و یک پرواز به قصد این کشور رزرو کنید…

دیدنی ترین جشنواره های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جشنواره گیاهخواری پوکت

علیرغم ظاهر اسم این جشنواره، فستیوال گیاهخواری پوکت، یکی از شوکه نماینده ترین و عجیب و غریب ترین فستیوال های تایلند است. در این جشنواره، تعدادی از مردم محلی، مخصوصا آن هایی که اصالتا چینی هستند، از خوردن هر گرونه گوشتی پرهیز می نمایند، پا برهنه روی ذغال های داغ راه می روند و بطور داوطلبانه برای اینکه روحشان را خالص و پاک نمایند، صورت یا بدنشان را با اشیا عجیب سوراخ می نمایند.

این مراسم برای بزرگداشت Lam Tao و Pak Ta، دو نفر از افراد بزرگ و مقدس برای تایلندی ها است و با صدای ضرب موسیقی و درام، آتش بازی و البته غذای بی نهایت خوش طعم گیاهی همراه است. نمایشی ترین آیین این فستیوال، در جلوی عبادتگاه چینی ها اتفاق می افتد. این فستیوال، 9 روز طول می کشد و از آن به عنوان فستیوال 9 امپراطور هم یاد می گردد.

جشنواره نور (Loi Krathong)

این جشنواره دوست داشتنی و زیبا، هرساله در غروب دوازدهمین ماه سال وقتیکه ماه کامل باشد، برگزار می گردد و در تقویم سنتی تایلندی ها، یکی از زیباترین فستیوال های تایلند محسوب می گردد. این فستیوال که به عنوان فستیوال فانوس هم شناخته می گردد، برای بزرگداشت فرد مقدس تایلندی ها و الهه رودخانه است و برگزاری آن با رژه و موسیقی و کنسرت همراه است.

اما مهمترین سنت این فستیوال، به آب انداختن krathongs است. Krathongs، یک کشتی نیلوفری شکل است که از ساقه درخت موز درست می گردد و پر از گل، شمع و عودهای خوشبو است. در شبی که ماه کامل می گردد، افراد دور رودخانه ها، دریاچه ها و کانال های آب جمع می شوند و سبدهایشان را که غرق در عود و شمع و گل است به آب می اندازند…

سال نوی چینی ها

یکی از رنگارنگ ترین و پر جنب و جوش ترین مراسم سالانه جهان، سال نوی چینی ها (فستیوال بهاره) است که توسط جوامع چینی در سرتاسر جهان جشن گرفته می گردد و تایلند هم که 14 درصد جمعیت آن را چینی ها تشکیل می دهند، از این قاعده مستثنی نیست. پر زرق و برق ترین این جشن ها در یائووارت Yaowarat- محله چینی ها در بانکوک- برگزار می گردد که در آن خیابان ها پر از رژه های تئاترگونه اژدها، پایکوبی های عروسکی، دکه های مواد غذایی، فشفشه و فانوس های قرمز رنگ چینی می گردد. علاوه بر این، جشن و مراسم مفصلی هم در عبادتگاه ها به همراه موسیقی برپا می گردد که در سرتاسر کشور از جمله پوکت، چیانگ مای، کوه ساموی و استان ناخون ساوان است.

منبع: travelaway.me

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 414

به "دیدنی ترین جشنواره های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین جشنواره های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید