دلایل ثبت نشدن رکورد تاریخی کیپچوگه در دوی ماراتن

به گزارش مجله 10 از 10، قهرمان دوی ماراتن المپیک 2016 توسط زمان جدیدی را برای این رشته ثبت کند اما این زمان هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد.

دلایل ثبت نشدن رکورد تاریخی کیپچوگه در دوی ماراتن

به گزارش خبرنگاران، الیود کیپچوگه دونده مطرح کنیایی توانست در جریان یک مسابقه در شهر وین، رکورد جدیدی را برای دوی ماراتن به ثبت برساند و این ماده را برای نخستین بار در تاریخ در کمتر از 2 ساعت به انتها برساند.

این زمان به ثبت رسید اما فدراسیون جهانی دوومیدانی بلافاصله خاطرنشان کرد که هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد، چرا که ملاک های لازم برای ثبت رسمی رکورد را ندارد.

مسابقه ای که کیپچوگه در آن تاریخ سازی کرد، به گونه ای بود که فقط خودش در آن شرکت داشت. در واقع این مسابقه فقط برای رکوردشکنی او فراهم شد.

در کنار کیپچوگه، تیمی متشکل از 41 دونده حضور داشتند که به او در طول این جهت 42 کیلومتری یاری می کردند.

همچنین مقابل این دونده 34 ساله اتومبیلی حرکت می کرد که روی آن لیزر قرار داشت تا این ورزشکار بتواند گام هایش را براساس آن لیزر و نوری که زیر پایش قرار می گیرد، تنظیم کند و ریتم مخصوصی داشته باشد.

کیپچوگه در حالی امروز توانست دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت تمام کند که دو سال قبل نیز اقدام به این کار در شهر مونزا نموده بود اما در آنجا 25 ثانیه کم آورده بود تا پیروز به ثبت رکورد نشود.

تصاویر مسابقه امروز کیپچوگه در زیر آمده است:

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 564

به "دلایل ثبت نشدن رکورد تاریخی کیپچوگه در دوی ماراتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ثبت نشدن رکورد تاریخی کیپچوگه در دوی ماراتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید