حمام رفتن به قیمت جان دختر جوان تمام شد!

به گزارش مجله 10 از 10، هیچ کس درخانه نبود تا جانش را نجات دهد، چند ساعت بعد وقتی مادر آیناز از بی خبری از دخترش، نگران شد، راهی خانه مادربزرگ شد؛ پس از ورود به خانه با صحنه ای هولناک روبه رو شد ...

حمام رفتن به قیمت جان دختر جوان تمام شد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دهم بهمن ماه سال جاری بود که آیناز 19 ساله به خانه مادربزرگش رفت، هیچ کس در خانه نبود، قرار بود مادرش دنبالش بیاید و آیناز به حمام رفت، اما هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد حمام رفتن قرار است به قیمت جانش تمام گردد.

آیناز چند دقیقه بعد از ورود به حمام، بیهوش روی زمین افتاد؛ هیچ کس درخانه نبود تا جانش را نجات دهد، چند ساعت بعد وقتی مادر آیناز از بی خبری از دخترش، نگران شد، راهی خانه مادربزرگ شد؛ پس از ورود به خانه با صحنه ای هولناک روبه رو شد، دخترش بی هوش در حمام روی زمین افتاده بود.

ماجرا به اورژانس اطلاع داده و با حضور تکنیسن های اورژانس عملیات احیاء آیناز شروع شد، هرچند او به هوش آمد، اما با تمام کوشش های اجرا شده برای نجات جان آیناز، او دوباره از هوش رفت و این بار دخترجوان سر از اتاق I.C.U درآورد.

عموی آیناز می گوید: وقتی خبردار شدیم که آیناز را به اتاق I.C.U منتقل نموده اند دست به دعا برداشتیم تا خدا دوباره او را به ما بدهد، آیناز فرزند بزرگ، دختری مهربان و همه امید خانواده اش بود، براردم دچار بیماری ام اس است، اما آیناز همواره به او انرژی می داد و محبتش باعث می شد برادرم درد بیماری را فراموش کند.

وی ادامه می دهد: دلمان بیشتر از این موضوع می سوزد که آیناز هیچ بیماری نداشت، دختری سالم و با نشاط بود؛ این احتمال وجود دارد که در حین استحمام دچار گازگرفتگی شده باشد، اما هنوز اظهارنظر آتش نشانی را در این رابطه نداریم، به هرحال هر ماجرایی بود، باعث شد که ما آیناز را برای همواره از دست دهیم.

وی می گوید: چند روزی از بستری شدن دختر برادرم گذشت، همچنان امیدوار بودیم او دوباره به زندگی بازگردد، اما فایده ای نداشت و انتها پزشکان اعلام کردند او دچار مرگ مغزی شده و دیگر هیچ امیدی به بازگشتش به زندگی وجود ندارد.

با اعلام مرگ مغزی آیناز، کوشش برای دریافت رضایت اولیای دم شروع شد تا اعضای بدن دختر جوان را به چند بیمار نیازمند اهدا نمایند.

عموی آیناز ادامه می دهد: با ماجرای اهدای عضو آشنا بودیم، اما هیچ وقت این ماجرا برای خانواده یا نزدیکان ما رخ نداده بود و در این شرایط قرار نگرفته بودیم، دوست، فامیل و آشنا از ماجرای مرگ مغزی آیناز باخبر شده بودند و در همین زمان بود که همسر دوستم یک روز به بیمارستان آمد و ماجرایی را برای برادرم تعریف کرد، او به برادرم گفت: همسرم سال گذشته به دلیل پیدا نشدن کبدی برای پیوند زدن، جانش را از دست داد، به همین خاطر اگر شما رضایت دهید اعضای بدن دخترتان به چند بیمار نیازمند اهدا گردد، هیچ کدام از این بیماران به سرنوشت همسرم دچار نمی شوند و فرصت تازه ای برای ادامه زندگی پیدا خواهند کرد.

وی می گوید: حرف های همسر دوستم باعث شد برادرم برگه رضایت نامه را امضاء کند و به این ترتیب بود که آیناز به بیمارستان سینای تهران منتقل شد تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا گردد.

با اعلام رضایت اولیای دم، خانواده آیناز با او خداحافظی کردند و دختر جوان به اتاق عمل منتقل شد تا اعضای بدن اهدا گردد.

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می گوید: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل، تیمی از متخصصان با کوشش چند ساعته پیروز شدند کبد، کلیه ها و نسوج او را به بیماران نیازمند پیوند بزنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 850

به "حمام رفتن به قیمت جان دختر جوان تمام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام رفتن به قیمت جان دختر جوان تمام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید