بعد خانوار و میانگین سنی در کم جمعیت ترین استان کشور چقدر است؟

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/سمنان سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنانبعد خانوار در استان سمنان طی یک ربع قرن گذشته و از سال 1375 از 4.4 نفر به 3.3 نفر در سال 95 کاهش یافته است.

بعد خانوار و میانگین سنی در کم جمعیت ترین استان کشور چقدر است؟

شریفی سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از موظف شدن دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به انجام یک طرح پژوهشی در خصوص کاهش موالید و ازدواج در جامعه و دلایل آن خبر داد و اظهار کرد: جمعیت کشور در سال 1395 در حدود 80 میلیون نفر و در استان حدود 700 هزار نفر بوده است.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه در طی 60 سال گذشته، حدود 60 میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه شده است افزود: بر اساس آمارهای رسمی، جمعیت استان همواره فرایند صعودی و رو به رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری انجام شده در سال 1395، بالاترین شیب افرایش جمعیت در استان در بین سال های 90 تا 95 بوده است ادامه داد: از سال 1365 به بعد فرایند افزایش شهر نشینی استان افرایش یافته است.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از این استان به نام دومین استان کم تراکم کشور نام برد و اظهار کرد: استان سمنان ، کم جمعیت ترین استان کشور است و کمتر از یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش بعد خانواده در این استان خبر داد و گفت: میانه بعد خانوار در استان سمنان فرایند کاهشی دارد به نحوی که این عدد در سال1375 به اندازه 4.4 نفر در هر خانواده و دو دهه بعد در سال 1395 به 3.3 کاهش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه بیشترین جمعیت استان دربازه سنی 15 تا 64 سال است اضافه کرد: میانگین سنی جمعیت در استان سمنان 32 سال است.

وی با بیان اینکه میانگین جمعیت استان به نسبت میانگین کشوری جوان تر است افزود: در سال 1395، به ازای تولد هر 100 دختر در استان سمنان 105 پسر به دنیا آمده است.

شریفی به مهاجرپذیری این استان اشاره و شرح داد: بر اساس سرشماری سال 1395 و آمار های موجود، استان سمنان بین سال های 90 تا 95 به نام یک استان مهاجرپذیر بوده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پژوهش های انجام شده در خصوص پدیده خودکشی در استان گفت: همچنان بر این عقیده هستیم که بررسی ها و اقدامات تحلیلی و آمارهای ارائه شده در خصوص پدیده خودکشی صرفا به صورت تک دستگاهی در حال انجام است و این در حالی است که باید کار گروهی انجام شود .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1891

به "بعد خانوار و میانگین سنی در کم جمعیت ترین استان کشور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد خانوار و میانگین سنی در کم جمعیت ترین استان کشور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید