اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت های این شرکت منتشر شدند

به گزارش مجله 10 از 10، شرکت لیزینگ خودرو انگلیسی Vanarama با الهام گیری از آیفون، مک بوک و سایر محصولات اپل و البته ترکیب آن ها با پتنت های واقعی اپل، یک رندر سه بعدی مفهومی از اولین خودروی اپل ارائه نموده است. این تصاویر رندر، هم نمای بیرون و هم داخل کابین خودروی اپل را نشان می دهند.

اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت های این شرکت منتشر شدند

با توجه به اینکه اپل درباره خودروهای خودران خود خیلی کم صحبت می نماید و می توان گفت هیچ گونه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ این رندر مفهومی سه بعدی می توان فقط حدس و گمان باشد اما شرکت واناراما می گوید این خودروی شاسی بلند کوپه را براساس ثبت اختراع های واقعی اپل طراحی نموده است.

رندرهای شرکت واناراما دارای چندین ویژگی مهم پیاده سازی شده از روی پتنت های اپل هستند. مثلا، نحوه چرخش کامل جایگاه های خودرو برای تبدیل فضای داخلی کابین به یک اتاق نشیمن یا طراحی بدون ستون خودرو که دسترسی به آن را آسان تر می نماید.

درهای اتوبوسی که انعطاف پذیری بیشتری برای جابه جایی و سوار کردن مسافر ایجاد می نمایند و پنجره های بزرگ که باعث افزایش فضای بالای سر در هنگام سوار شدن به خودرو می شوند؛ از دیگر بخش هایی هستند که کاملا براساس ثبت اختراع های اپل طراحی شدند.

ویژگی های داخل کابین و امکانات تفریح و رفاهی این خودرو نیز ردی از پتنت های اپل را دارند. به عنوان نمونه، استفاده از دستیار صوتی سیری در فرمان، داشبورد کاملا قابل سفارشی سازی و صفحه ناوبری براساس ثبت اختراع هایی است که در این مدت اپل داشته است.

طراحی ظاهری و رابط کاربری خودرو نیز مشابه چیزی است که از اپل در محصولاتش شاهد بودیم. مثلا، دستگیره های در جمع شونده که شبیه دکمه های آیفون هستند یا جلوپنجره مشبک که از دریچه های دایره ای مک بوک پرو الهام گیری شدند و روی آن ها لوگوی درخشانی مشابه نسل های پیشین مک بوک حک شده است. رنگ سفید مات، رنگ محبوب اپل در زمان عرضه آیفون 4 در سال 2010 است.

رندر سه بعدی تعاملی خودروی اپل

پتنت ها تضمین نمی نمایند اپل خودرویی براساس آن ها بسازد اما شواهدی ارائه می دهند که این شرکت در حال تحقیق و توسعه یک خودروی خودران است. البته، گزارش های زیادی هم منتشر شده که می گویند اپل ایده فروش عمده خودرو را کنار گذاشته است.

ماه گذشته، نشریه بلومبرگ گزارش داد اپل کار خود را روی یک خودروی طراحی شده به وسیله خودش، دوباره از سر گرفته است و می خواهد یک وسیله نقلیه کاملا خودران بسازد. گفته می گردد اپل می خواهد خودرویی بسازد که فاقد فرمان یا پدال باشد و فضای داخلی آن برای رانندگی بدون دست طراحی شده است. با این حال، اپل هنوز در حال آنالیز ایده گنجاندن فرمان است و اینکه آیا در خودروهای آینده فرمان مورد احتیاج است یا خیر و راننده تحت یک شرایط اضطراری چگونه باید راهنمایی خودرو را به دست بگیرد.

بعلاوه، بلومبرگ گزارش داده است اپل طرحی مشابه خودروی Lifestyle Vehicle از شرکت Canoo در نظر دارد که مسافران در داخل کابین خودرو، رو به روی یکدیگر و در کناره های می نشینند.

گفته می گردد اپل میخواهد خودروی خودران خود را تا چهار سال آینده معرفی کند. بعضی گزارش ها از معرفی اولین خودروی اپل در سال 2025 خبر می دهند.

شرکت واناراما یک رندر سه بعدی زنده و مفهومی تعاملی از خودروی اپل نیز ارائه نموده است تا مردم بتوانند خودشان و از نزدیک، جزئیات نمای ظاهری و داخل کابین را از نزدیک مشاهده نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2044

به "اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت های این شرکت منتشر شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت های این شرکت منتشر شدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت های این شرکت منتشر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید