استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه های رسمی در کشور باید با اخبار کذب مقابله نمایند

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه های رسمی در کشور باید با اخبار کذب که قصد تشویش اذهان عمومی و اخلال در جامعه را دارند مقابله نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه های رسمی در کشور باید با اخبار کذب مقابله نمایند

احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه 7 اسفندماه در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی، اصحاب رسانه و رابطین و مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گفت: رسانه ها در زمینه سیل سیستان و بلوچستان و انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار تاثیرگذار بودند که امیدواریم در بحث ویروس کرونا و اطلاع رسانی درست به مردم نیز به خوبی به وظایف خود عمل نمایند.

وی گفت: به عنوان مثال موضوع ماشین حامل وسایل اهدایی مردم قم به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و هیچ گونه محموله ای به این نام وارد استان نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: در بحث شیوع بیماری کرونا در استان یک قرارگاه اصلی و چهار منطقه زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار تشکیل و تمامی موارد پیش بینی شده با این وجود فرصت طلبان دست به اقداماتی زدند که علاوه بر استرس بیماری، کرامت انسانی را در جامعه به مخاطره انداخته که باید برخورد جدی با آن صورت گیرد.

وی اعلام کرد: ویروس کرونا به دلیل سرعت انتشار احتیاج به فرهنگ سازی و آموزش دارد و همه باید بدانند بیماری در همه جا متصور است و این استان نیز به دلیل همسایگی با 2 کشور که خیلی اطلاعات دقیقی در مجامع بین المللی به ثبت نمی رسانند درگیر آلودگی است و اگرچه وزارت بهداشت آماری از بیمار کرونا در سیستان و بلوچستان اعلام ننموده اما فرض را بر این می گذاریم که درگیریم.

موهبتی گفت: حساسیت در جامعه وجود دارد و رفت و آمدهای مردم در خارج از کشور خیلی معمول نیست و افراد خودشان باید رعایت نمایند تا جلوی گسترش این ویروس گرفته گردد.

وی ادامه داد: نگرانیم که سرمایه اجتماعی به مخاطره افتاده و اعتماد مردم سلب شده و بیگانگان اطلاع رسانی می نمایند که این امر مردم را دچار مشکلاتی نموده و رسانه های داخلی نباید از این موضوع به راحتی عبور نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: در شرایط فعلی سطح انتشار ویروس از یک محدوده خارج و فراگیر شده و باید کاری کنیم جامعه کمتر دچار آسیب گردد که در این زمینه احتیاج به آموزش و پیشگیری و درمان است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید برای اعتماد مردم کوشش کند و هرچیزی که جان انسان ها را به خطر اندازد باید تعطیل گردد.

موهبتی با اشاره به اینکه مردم نباید به جوسازی ها و توصیه های فضای مجازی توجه نمایند، گفت: فضای مجازی باید کنترل و سایت ها و گروه هایی که اطلاعات غلط و غیرعلمی در اختیار مردم قرار می دهند بسته شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 921

به "استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه های رسمی در کشور باید با اخبار کذب مقابله نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه های رسمی در کشور باید با اخبار کذب مقابله نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید