شروع ساخت ساختمان های کم مصرف در کشور

به گزارش مجله 10 از 10، تهران (پانا) - معاونت علمی ریاست جمهوری با گروه سرمایه گذاری مسکن تفاهمنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن ساخت ساختمان های کم مصرف در استان تهران (شهر جدید اندیشه) شروع شد.

شروع ساخت ساختمان های کم مصرف در کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، آیین امضای تفاهم نامه همکاری گروه سرمایه گذاری مسکن و پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان (EEEB) جهت اجرای پایلوت ساختمان های کم انرژی (EC+) در استان تهران عصر دوشنبه در محل پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

در این مراسم، اولین تفاهم نامه در زمینه ساخت ساختمان های کم مصرف که از طرف برنامه عمران سازمان ملل متحد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت اقتصادی می گردد، با شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن منعقد شد.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گزاری مسکن بعد از امضای تفاهمنامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره جزییات اجرای این طرح در ساختمان های مسکونی گفت: قرار است برای اولین بار در کشور مبحث 19 مربوط به مقررات ملی ساختمان بالاخره در کشور اجرایی گردد و در طرحی با هدف مدیریت و بهینه سازی انرژی، 175 واحد مسکونی در پروژه ای در شهر جدید اندیشه با ضوابط جدید ساخته گردد.

روزبه ظهیری هاشمی با بیان اینکه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مجموعه قواعد اجباری هنگام ساختمان سازی با هدف کاهش هدرروی و صرفه جویی انرژی سرمایشی و گرمایشی در بخش های مختلف ساختمان است، گفت: مطابق ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان که شهریور سال جاری تهییه تصویب و ابلاع شد، پروژه 175 واحدی در شهر جدید اندیشه با نام پروژه مسکونی بنفشه ساخته خواهد شد که می تواندتا 50 درصد از هدر رفت انرژی بکاهد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در یک پروژه مسکونی متوسط این ضوابط اجرایی می گردد، گفت: کاهش هزینه های بهره بردار ملک و فرهنگ سازی ساخت خانه با الگوی کیفی به جای کمی و نگاه به توسعه پایدار از جمله مزایای اجرای این تفاهمنامه است.

به گفته ظهیری گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه ساز کشور این هدف را دارد که بهینه سازی در ساخت و ساز نسبت به کمی سازی اهمیت بیشتری داشته باشد و ضروری است که در راستای توسعه ساخت و سازهای بهینه به جای کمی در کشور گام برداشته گردد.

وی تاکید نمود: با هدف ساخت ساختمان های پایدار برای اولین بار ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در یک پروژه متوسط اجرایی خواهد شد که از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار است.

به گفته ظهیری، عمر مفید ساختمان در دنیا 50 سال است، اما در ایران در خوشبینانه ترین حالت به 25 سال می رسد که ضروری است با جایگزینی کیفی سازی به جای کمی سازی این مشکل حل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1507

به "شروع ساخت ساختمان های کم مصرف در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت ساختمان های کم مصرف در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید