آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا

به گزارش مجله 10 از 10، آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا ،سخن خواهیم گفت.

آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

کشور مشترک المنافع استرالیا، کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با 7٬686٬850 کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور جهان است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال 1901 از بریتانیای کبیر استقلال یافته است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار گرفته است. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعه اتحادیه کشورهای همسود است.

سیدنی و ملبورن دو شهر عظیم استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج دربر گرفته است. استرالیا همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به شمار می آید که کوچک ترین قاره جهانست.

استرالیا جاذبه های متعددی دارد که در این میان می توان به باغ وحش های آن اشاره نمود نظیر باغ وحش استرالیا، ترونگا، وربی، ملبورن و… که تجربه ای به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم می زند.

حیات وحش بومی استرالیا یکی از عظیم ترین جاذبه های استرالیا برای بازدیدنمایندگان داخلی و بین المللی محسوب می گردد. اینجا بهترین مکان برای در آغوش دریافت کوالاها، غذا دادن به کانگوروها و تماشای حیوانات خطرناک و در حال انقراض است.

باغ وحش استرالیا

والدین استیو اِروین در سال 1970، باغ وحش استرالیا (Australia Zoo) را تاسیس کردند که پس از مرگ غم انگیز این مرد عظیم، مسئولیت مدیریت این محل از سال 2006 بر عهده همسر و فرزندانش بوده است. بیش از 1000 حیوان در 40 هکتار نگهداری می شوند. نمایش زنده غذا دادن به کوروکودیل ها از دیدنی های این باغ وحش است.

باغ وحش ترونگا

ظاهرا جاذبه ای عظیم تر از باغ وحش ترونگا (Taronga Zoo) در سیدنی وجود ندارد. این مجموعه با 4 هزار حیوان و چشم اندازهای بندر سیدنی و افق شهر قطعا می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. باید ابتدا سوار قایق شوید تا به این باغ وحش برسید، در ادامه در زمین های سرسبز اسکله قدم بزنید و از ترک تایگر (Tiger Trek) با تم جنگل دیدن کنید که به تازگی باز شده و ببر سوماترایی در حال انقراض را از نزدیک مشاهده کنید.

باغ وحش وربی

به وسیله تورهای راهنما می توانید با یک سافاری به مناطق حاشیه ملبورن بروید و از باغ وحش وِرِبی (Werribee Open Range Zoo) دیدن کنید. این باغ وحش با 225 هکتار دشت هموار محل نگهداری حیواناتی نظیر یوزپلنگ، کرگدن، گوریل، شیر، میمون، زرافه، گورخر، بز کوهی و… است. شاید انتظار داشته باشید که این حیوانات را در حیات وحش آفریقا ببینید، حال آنکه این محل فقط نیم ساعت با مرکز ملبورن فاصله دارد.

باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)، قدیمی ترین و بهترین باغ وحش استرالیا است که بخش شمالی مرکز شهر ملبورن قرار گرفته است. محل نگهداری اورانگوتان ها، پنج فیل آسیایی، شیرها، خزندگان، پرندگان، خانه های درختی برای میمون ها و گلخانه پروانه ها است، علاوه بر این فضاهایی مشابه شرایط جنگل های آسیایی و آفریقایی در این باغ وحش به چشم می خورد. نمایش های زیر آب را نیز از دست ندهید.

5. باغ وحش تارونگا، دابو

باغ وحش تارونگا (Taronga Western Plains Zoo)، با سیدنی 5 ساعت فاصله دارد و محل نگهداری حیوانات نادر و در معرض انقراض نظیر زرافه ها، فیل ها، کرگدن ها و گربه های عظیم است. علاوه بر گشت و گذار در این باغ وحش عظیم، می توانید یک خانه لوکس رزرو کنید تا شب را در حیات وحش بگذرانید.

6. پارک کوآلاهای لون پاین

فقط در ایالت های کوئینزلند می توانید کوآلاها را در آغوش بگیرید، زیرا در سایر نقاط استرالیا این امر ممنوع است. لون پاین (Lone Pine Koala Sanctuary) نیز این امکان را برای بازدیدنمایندگان فراهم نموده است. این باغ وحش در سال 1927 به عنوان پناهگاهی برای کوآلاهای زخمی تاسیس شد و در حال حاضر 130 کوآلا در این محل نگهداری می گردد. البته حیوانات استرالیایی دیگری مانند پلاتیپوس، والابی، سگ دینگو، کانگورو، خارپشت بی دندان و کروکودیل ها نیز در این محل وجود دارد.

7. پارک کویر آلیس اسپرینگز

اگر فکر می کنید که بیابان مرکزی استرالیا، منطقه ای بایر با خاک سرخ است، پیشنهاد می کنیم سری به پارک کویر آلیس اسپرینگز (Alice Springs Desert Park) بزنید تا نظرتان عوض گردد. این منطقه 1300 هکتار است و کارکنان آن در خصوص فرهنگ و علم مناظر پرجنب و جوش این محل، به بازدیدنمایندگان اطلاعات می دهند. در این پارک می توانید شاهد گیاهان بومی و حیوانات باشید که در سه منطقه شنی، رودخانه بیابانی و جنگل زندگی می نمایند.

پارک نیچر جزیره فیلیپ

پارک نیچر جزیره فیلیپ (Phillip Island Nature Park)، با ملبورن 90 دقیقه فاصله دارد. در این محل می توانید پنگوئن های کوچک را ببینید که بعد از یک روز ماهیگیری در دریا، روی شن ها و زیر نور خورشید در حال برگشت به خانه های خود هستند. موزه قطب جنوب و تور قایق سواری به محل زندگی عظیم ترین فُک های استرالیا نیز از جاذبه های آن به حساب می آید.

پارک حیات وحش کلیلند

در پارک حیات وحش کلیلند (Cleland Wildlife Park) حدود 130 گونه از حیوانات استرالیایی در 25 هکتار زندگی می نمایند. غذا دادن به کانگوروها، بغل کردن کوآلاها و نگه داشتن خزندگان را می توانید در این مکان تجربه کنید. در تور جدید پارک نیز جا رزرو نموده و با پرندگان صبحانه میل کنید.

پارک آزاد شیطان تاسمانی

پارک شیطان تاسمانی (Tasmanian Devil Unzoo) قرار بود محلی برای نگهداری تاسمانی ها بدون استفاده از قفس باشد تا آن ها را از خطر انقراض نجات دهد. در این محل 4 مورد از این حیوان بدون هیچ حصاری زندگی می نمایند و به بازدیدنمایندگان در خصوص این جانور کیسه دار نادر اطلاعات می دهند. البته کانگوروها، موش های باندیکوت، والابی ها، مرغ های بومی و 100 گونه مختلف از پرندگان نیز به آزادی در این مکان رفت و آمد هستند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 957

به "آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با باغ وحش های فوق العاده استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید