10 دانشگاه برتر آمریکا تعیین شد

به گزارش مجله 10 از 10، برترین دانشگاه های آمریکا برای مقطع کارشناسی در سال 2022 از سوی مجله تحلیلی خبری یو. اس. نیوز اند ورلد ریپورت (U.S. News and World Report) اعلام شد.

10 دانشگاه برتر آمریکا تعیین شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجله تحلیلی خبری یو. اس. نیوز اند ورلد ریپورت (U.S. News and World Report) اخیرا بهترین دانشگاه های آمریکا برای مقطع کارشناسی در سال 2022 را رتبه بندی کرد.

این رتبه بندی که به وسیله مجله تحلیلی خبری یو. اس. نیوز اند ورلد ریپورت صورت گرفته، شامل هزار و 466 کالج و دانشگاه آمریکایی است.

این سی و هفتمین سالی است که این رتبه بندی ارائه می گردد که نشان دهنده قدرت ماندگاری منحصر به فرد و تاثیر غیرقابل انکار آن است.

دانشگاه پرینستونبرای یازدهمین سال متوالی در صدر لیست بهترین دانشگاه های آمریکایی نهاده شد و پس از آن دانشگاه های کلمبیا، هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست در رتبه دوم نهاده شدند.

دانشگاه های ملی آمریکا علاوه بر دوره های کارشناسی، دوره هایی را هم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند و بر انجام تحقیقات تاکید دارند.

معیار های متعددی در این رتبه بندی موثر بودند که از جمله آن ها می توان به نسبت دانشجو به استاد، میانه حقوق اعضای هیات علمی، خدمات دانشجویی و تحقیقاتی، هزینه تحصیل دانشجویان و درصد فارغ التحصیلان اشاره نمود.

نتایج این رتبه بندی به توضیح ذیل است:

1- دانشگاه پرینستون

2- دانشگاه کلمبیا، دانشگاه هاروارد و دانشگاه ام آی تی

3- دانشگاه ییل

4- دانشگاه استنفورد

5- دانشگاه شیکاگو

6- دانشگاه پنسیلوانیا

7- موسسه فناوری کالیفرنیا

8- دانشگاه دوک

9- دانشگاه جانز هاپکینز

10- دانشگاه نورث وسترن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1911

به "10 دانشگاه برتر آمریکا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دانشگاه برتر آمریکا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید