یاری کنندگان به اختفای فراریان زندان سقز مجازات می شوند

به گزارش مجله 10 از 10، دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: افرادی که تعمدا در ادامه فرایند فرار به زندانیان متواری از زندان سقز یاری نمایند از منظر قانونی مجرم شناخته شده و با اشد مجازات با آنها برخورد خواهد شد.

یاری کنندگان به اختفای فراریان زندان سقز مجازات می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد جباری گفت: این یاری خواه در تامین وسیله و یا محل اختفای زندانیان باشد تفاوتی نمی کند و جرم محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه 19 تن از زندانیان متواری زندان سقز به ندامتگاه بازگشته اند که 11 نفر از این افراد خود معرف هستند، تاکید نمود: در صورتی که زندانیان با رغبت و تمایل خود برگردند در مورد مجازات جرم جدیدی که مرتکب شده اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در مورد جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان خواهند شد.

جباری یادآور شد: پیرو دستور رئیس قوه قضاییه و تاکید رییس کل دادگستری کردستان آنالیز علل و عوامل فرار این زندانیان از ندامتگاه سقز در حال آنالیز است و در این ارتباط نیز تعدادی از عوامل زندان از سوی مرجع قضایی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) بازداشت شده اند.

رئیس قوه قضاییه پیشتر گفته بود: ضروری است پیگیری های همە جانبە ای در مورد چگونگی فرار زندانیان سقز صورت بگیرد و با هر نوع قصور از جانب هر کسی برخورد قانونی گردد.

عصر آدینه هشتم فروردین، 74 زندانی از زندان سقز پس از ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند. سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

  • بازگرداندن 19 زندانی متواری از زندان سقز| بازداشت چندتن از عوامل زندان
  • جزئیات تکمیلی فرار از زندان سقز
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1010

به "یاری کنندگان به اختفای فراریان زندان سقز مجازات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری کنندگان به اختفای فراریان زندان سقز مجازات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید