چطور در کانادا حساب باز کنم؟

به گزارش مجله 10 از 10، باز کردن حساب در کانادا کاری راحت است به شرط آن که مراحل و نحوه انجام آن را به خوبی بدانید. اولین موردی که باید آماده کنید مدارک لازم برای افتتاح حساب در کاناداست. اگر شهروند نباشید این مدارک به بانکی که در آن قصد افتتاح حساب دارید بستگی دارد، اما به صورت کلی مدارک لازم برای افتتاح حساب به توضیح زیر است.

البته دقت داشته باشید که در این فهرست کلیه مدارکی که ممکن است از شهروندان و غیر شهروندان کانادا خواسته گردد آمده است و بسته به شرایط و موقعیت شما، فقط بخشی از آن (که معمولا دو گزینه اساسی آن است) درخواست گردد. علاوه بر این باید اصل مدارک را همراه خود داشته باشید.

چطور در کانادا حساب باز کنم؟

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

اگر شهروند کانادا باشید در هر شرایطی امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا برای شما وجود دارد. اگر شهروند کانادا نباشید و به شیوه قانونی مانند تحصیل، اجازه کار و یا ویزای گردشگری اجازه اقامت موقت در کانادا را دارید، منعی برای افتتاح حساب وجود ندارد و می توانید حساب مورد علاقه خود را در این کشور باز کنید. البته برای گردشگر هایی که وارد خاک کانادا می شوند، به دست آوردن مدارک لازم برای ID ممکن است سخت باشد. فقط دقت داشته باشید که مدارک خواسته شده را باید در هنگام افتتاح حساب آماده داشته باشید تا بتوانید آن ها را ارائه دهید.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا برای افراد خارجی

شما به دو شیوه می توانید در کانادا حساب باز کنید. در شیوه اول که برترین حالت آن است و توصیه می شود از این طریق انجام دهید؛ پس از ورود به کانادا با در دست داشتن مدارک خود به بانک مورد نظر مراجعه کنید و اقدام به افتتاح حساب کنید. برای این کار حتما تحقیقات لازم را در خصوص بانک مناسب و بعلاوه نوع حسابی که قصد باز کردن آن را دارید انجام دهید و حتما باید با بانک هماهنگ کنید و وقت قبلی بگیرید.

شیوه دوم افتتاح حساب به صورت آنلاین است که در بخش بعدی بیشتر در خصوص آن شرح داده می شود.

افتتاح حساب بانکی در کانادا از ایران

همان طور که اشاره شد یک شیوه افتتاح حساب در کانادا، باز کردن حساب به صورت آنلاین است. برخی از بانک های کانادا این امکان را فراهم آورده اند که بتوانید به وسیله تلفن و یا آنلاین قبل از ورود به کانادا، برای خود یک حساب بانکی باز کنید. البته توجه داشته باشید که افتتاح حساب به این شیوه کمی پیچیده است و بارها باید به صورت تلفنی و آنلاین با تیم افتتاح حساب ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این فرایند افتتاح حساب به این شیوه زمان بر هم می باشد. در برخی از موارد، برخی از بانک ها از شما می خواهند که به صورت حضوری هم به بانک مراجعه کنید.

این نکته مهم را همواره به خاطر داشته باشید که قبل از اقدام برای افتتاح حساب، حتما در خصوص بانک و مدارکی که برای این کار لازم دارید تحقیق کنید و آگاهانه در این راه گام بردارید. استفاده از مشاوره های تخصصی می تواند به شما یاری کند تا برای افتتاح حساب پیروز تر عمل کنید.

مدت زمان افتتاح حساب در کانادا

اگر تمامی مدارک مورد احتیاج را آماده داشته باشید، فرایند افتتاح حساب در کانادا بسیار سریع است. پس از ورود به بانک و مراجعه حضوری به آن، کل فرایند افتتاح حساب معمولا بین 15 تا 20 دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. البته باز هم این مورد به نوع بانک و شرایط شما بستگی دارد. فرایند افتتاح حساب به صورت آنلاین هم همان طور که اشاره شد به علت سختی فرایند آن، زمان بر است و ممکن است تا چندین روز، افتتاح حساب شما طول بکشد.

هزینه های افتتاح حساب بانکی

به طور کلی حداقل مبلغی که می توانید با آن حساب بانکی باز کنید بسته به نوع بانک و نوع حساب، متغیر است. در برخی از بانک ها لازم نیست که همان ابتدای کار، حساب شما پول داشته باشد. در برخی از بانک ها هم باید بین 25 تا 100 دلار کانادا برای افتتاح حساب در این کشور پول داشته باشید.

کسانی که تازه وارد خاک کانادا شده اند، افتتاح حساب برایشان هزینه ای نخواهد داشت. البته نباید مدت زمان زیادی از ورود آن ها به کانادا گذشته باشد. پس از آن هم هزینه ماهیانه حساب شما معمولا بین 5 تا 30 دلار کانادا خواهد بود. البته توجه داشته باشید که این مبلغ ممکن است برای بانک های مختلف، فرق کند و بهتر است که اطلاعات دقیق تر را از بانک مورد نظر خود کسب کنید.

انواع حساب بانکی در کانادا

به طور کلی دو نوع حساب بانکی در کانادا وجود دارد. این دو نوع حساب شامل موارد زیر می شود:

حساب جاری یا Chequing Account

این نوع حساب مانند حساب های جاری سایر نقاط دنیا عمل می نماید و با آن می توانید تمامی کارهای اقتصادی روزمره خود را انجام دهید. این نوع حساب بانکی امکانات زیر را در اختیار فرد قرار می دهد:

• عملیات اینترنتی بانکی

• دسترسی به صورت حساب ها

• پرداخت قبض ها

• انتقال بین حساب ها

• جابجایی بین بانکی

• Debit cards (کارت دبیت)

• استفاده و برداشت از خودپردازهای بانکی

افتتاح این نوع حساب بانکی یکی از اولین کارهایی است که باید پس از ورود به کانادا انجام دهید تا بتوانید پول های خود را در جای امنی نگه دارید و برای کارهای اقتصادی دسترسی سریعی به آن داشته باشید.

حساب پس انداز یا Savings accounts

این نوع از حساب های بانکی، به شما اجازه می دهند تا به مرور زمان پول خود را پس انداز کنید. در این نوع حساب ها نسبت به پولی که در حساب است، سود پرداخت می شود. در این نوع حساب همواره و در هر زمانی نمی توانید از حساب خود پول برداشت کنید و محدودیت های در این زمینه وجود دارد.

حساب های پس انداز یا Savings accounts هنگامی که احتیاج نداشته باشید تا پول خود را مدام برداشت کنید و می خواهید این پول را در مکانی امنی سپرده کنید، گزینه ای مناسب است. از طرفی دیگر به مانده حساب شما سود پرداخت می شود که گزینه خوبی محسوب می شود.

در نهایت این دو نوع حساب امکانات زیر را در اختیار فرد قرار می دهند:

• یک شماره روتین که معینات بانک شما را نشان می دهد.

• یک شماره حساب که معین کننده حساب بانکی شماست.

خدمات بانکی اینترنتی کانادا

انجام امور بانکی به شکل آنلاین مزایای متعددی دارد. برای بیشتر افراد این روش بسیار راحت تر و سریعتر است. هزینه ها هم یکی دیگر از مزایای اصلی بانکداری آنلاین هستند. در ادامه مقاله پیرامون این موضوع بحث بیشتری خواهیم داشت.

از جمله انواع بانک های آنلاین می توان به سپرده های پس اندازی، پس انداز با سود بالا، صدور چک، اکانت های پس انداز بدون اقتصادیات (TFSA)، حساب های مشترک Hybird، حساب جوانان و حساب کهنسالان اشاره نمود.

فهرست بانک های آنلاین کانادا

از جمله برترین بانک های آنلاین کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بانک آنلاین اسکوچیا
  • بانک تنجرین
  • بانک ای کیو
  • بانک آنلاین آر بی سی
  • بانک آنلاین بی ام او
  • بانک آنلاین تی دی
  • بانک آنلاین CIBC
  • بانک آنلاین first Ontario
  • بانک Simplii Financial

انواع کارت های اعتباری کانادا

کارت های اعتباری حساب هایی هستند که می توانید از آن ها در خریدهای روزانه خود بهره ببرید. در این نوع حساب ها شما می توانید تا سقفی که بانک مشخص نموده است، خرید خود را با اعتبار بانک انجام دهید و هزینه ها را در تاریخی که برای شما معین شده است که می تواند ماه بعد باشد، پرداخت کنید. انواع مختلفی کارت اعتباری وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• کارت های اعتباری صادر شده به وسیله بانک (مانند ویزا و مسترکارت)

• کارت های فروشگاهی یا دارای اولویت (مانند Bay و costco)

• کارت های مسافرتی یا تفریح که به کارت های شارژی هم معروف اند (مانند Diner’s Club)

انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1858

به "چطور در کانادا حساب باز کنم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کانادا حساب باز کنم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کانادا حساب باز کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید