وقتی مسئولیت رسانه بیشتر می گردد

به گزارش مجله 10 از 10، محمدناصر احدی-روزنامه نگار: این روزها، از میان هزاران هزار رسانه رنگارنگ مجازی و مکتوب، چطور می توان به یک رسانه اعتماد کرد و آن را به سایر رسانه ها ترجیح داد؟پاسخ ها به این سؤال می تواند بسته به نیازها و توقعات افراد از رسانه متفاوت باشد اما مطمئناً فصل مشترک همه آنها صادق بودن با مخاطب و انعکاس بی کم وکاست خواست مردم است.

وقتی مسئولیت رسانه بیشتر می گردد

بر همین اساس، خبرنگاران محله همیشه کوشش نموده تا با مخاطبان خود صادق باشد و صدای آنها را به گوش مسئولان و مدیران شهری برساند. هر اتفاقی که در محله ای از این شهر اتفاق افتاده، هرقدر کوچک و حتی به ظاهر پیش پاافتاده، برای ما مهم بوده و در حد توان و مقدورات مان سعی نموده ایم بی تفاوت از کنار هیچ سوژه و موضوعی رد نشویم. چون اعتقاد ما در خبرنگاران محله بر این است که محله ها اصلی ترین واحد سازنده شهر هستند که هر تغییر و تحول مثبتی در آنها می تواند به ارتقای کیفیت زندگی شهری بینجامد. با این رویکرد، بسیار طبیعی است که پروژه های کلان مقیاس به کرّات در شماره های مختلف ما مورد تحلیل و آنالیز قرار بگیرد و نظرات مردم، مسئولان و کارشناسان را درباره ابعاد گوناگون چنین پروژه هایی جویا شویم. پروژه های کلان مقیاس زندگی شهروندان زیادی را متأثر می نمایند و اگر خطا یا اهمالی در این پروژه ها اتفاق بیفتد، جبران آن بسیار پرهزینه و در مواردی غیرممکن خواهد بود.

پل گیشا هم یکی از آن سوژه هایی است که بارها به دلایل مختلف از آن گزارش تهیه نموده و از زمانی که بحث جمع آوری این پل در سال 1393 مطرح شد، از زوایای گوناگون در شماره های مختلف به این پروژه کلان مقیاس پرداخته ایم. در شماره 516 خبرنگاران محله منطقه 2، به تاریخ 1 مرداد 1393، از قول یک کارشناس شهرسازی ساکن سعادت آباد به مسئولان پیشنهاد دادیم که پل گیشا برچیده نگردد و به جهت پیاده راه تبدیل گردد. اتفاقاً تیترِ یک آن شماره هم به همین پیشنهاد اختصاص داشت: پل فلزی گیشا را پیاده راه کنید.

حالا که مسئولان تصمیم گرفته اند جای پل گیشا را به پل سبز زندگی بدهند تا همچون پل طبیعت محلی برای تفریح و پیاده روی شهروندان باشد، بیشتر احساس مسئولیت می کنیم؛ چراکه شاید هریک از گزارش ها و پیشنهادهای ما جرقه تغییری در ذهن تصمیم گیرندگان باشد که اثرات آن تا سال ها باقی بماند و زندگی مردم را متأثر سازد. از آنجا که هر رسانه ای به هم نفسی مخاطبانش زنده است، بی شک همراهی شما برای ما در انجام وظایفی که برعهده داریم بسیار ارزشمند است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 306

به "وقتی مسئولیت رسانه بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مسئولیت رسانه بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید