واکسیناسیون 200 کارگر پسماند از شنبه شروع می گردد

به گزارش مجله 10 از 10، شهر: فاز اول واکسیناسیون کارگران بخش پسماند پزشکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شنبه 21 فروردین شروع می گردد.

واکسیناسیون 200 کارگر پسماند از شنبه شروع می گردد

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در تبادل نظر با خبرنگار شهر درباره واکسیناسیون پاکبانان و کارگران در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا در این سازمان با بیان اینکه پیگیری ها برای واکسیناسیون این افراد از اواخر سال گذشته شروع شده ، گفت: هماهنگی ها با وزارت بهداشت اجرا شده و از طرف معاونت این وزارتخانه دستور تحویل 200 دز واکسن به سازمان مدیریت پسماند ابلاغ شده که روز شنبه واکسن ها را دریافت و تزریق آن ها را از همان روز شروع خواهیم کرد.

او اضافه نمود: سازمان مدیریت پسماند، پزشک مقیم دارد و با نظارت وزارت بهداشت و رعایت پروتکل ها در فاز اول 200 دز واکسن به کارگران مدیریت پسماند پزشکی تزریق می شود و در فازهای بعدی برای سایر پاکبانان و کارگران مجتمع پردازش آرادکوه و بخش انتقال پسماند این اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان اینکه طبق پروتکل های وزارت بهداشت طوری عمل می کنیم که دز بعدی نیز پس از دوز اول به این افراد تزریق شود، تاکید نمود: همه پرسنلی که با پسماند عادی مرتبط اند نیز در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و اگر سرعت عمل تحویل واکسن ها بیشتر شود و فرایند اداری آن طولانی نشود تمامی این افراد به زودی واکسینه می شوند.

علیپور ادامه داد: در سازمان مدیریت پسماند در دو بخش پیگیر واکسیناسیون افراد در معرض خطر هستیم؛ ابتدا کارگرانی که مشخصا با خود سازمان در حوزه های دفن، پردازش، انتقال و جمع آوری پسماند در حال همکاری هستند و بخش دوم بحث مناطق 22 گانه است که البته متولی این بخش خود مناطق هستند.

او افزود: البته سازمان پسماند همکاری ها را انجام داده که مناطق فهرست 17 هزار کارگری که در حوزه رفت و روب مشغول فعالیت هستند را به وزارت بهداشت اعلام نمایند تا تخصیص واکسن برای آنها اتفاق بیفتد.

علیپور همچنین تاکید نمود: در سازمان مدیریت پسماند بخش ویژه ای به نام مدیریت پسماندهای پزشکی داریم که هیچ منطقه ای متولی آن نیست و موضوع به خود سازمان برمی شود. این بخش حدود 200 نفر کارگر را شامل می شود که در جمع آوری، انتقال و دفن مستقیما با پسماند پزشکی مرتبط هستند. علاوه بر این کارگران حوزه پسماندهای عادی سازمان مدیریت پسماند نیز در معرض خطر هستند و البته این افراد در اولویت دوم هستند که مجموع این افراد و بخش پسماند پزشکی به حدود هزار و 650 نفر می رسد.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1693

به "واکسیناسیون 200 کارگر پسماند از شنبه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 200 کارگر پسماند از شنبه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید