هشدار وزیر راه به ثبت نام کنندگان مسکن ملی

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتقال امتیاز مسکن ملی تخلف است، گفت: هر متقاضی که نسبت به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اقدام کند، کد رهگیری وی از سامانه ثبت نام حذف خواهد شد.

هشدار وزیر راه به ثبت نام کنندگان مسکن ملی

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک روز متفاوت در راه آهن است و فراوری 546 دستگاه ناوگان ریلی در 9 ماه گذشته در داخل کشور نشان از اتحاد و همبستگی شرکت های سازنده و بهره بردار را می دهد، گفت: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم تحقق فرمایش رهبری مبنی بر توسعه زیرساخت های ریلی بود که در این مدت دولت توانست گام های مهمی در این باره بردارد.

وی گفت: در طول چند سال اخیر توانستیم پنج مرکز استان را به شبکه ریلی متصل سازیم که این گسترش خطوط راه آهن نیازمند به ناوگان است و افزایش ناوگان ریلی هم فقط با باور توان و صنعت داخل می توانست رقم بخورد.

اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود مزاحمت های استکبار جهانی برای انجام معاملات خارجی توانستیم از ظرفیت های خود در صنعت ریلی استفاده کنیم، ادامه داد: تمام حلقه های مفقوده وابستگی به خارج از کشور را شناسایی و قطع کردیم و امروز شرکت ها توانستند عیار، توانایی و نرخ قطع وابستگی به شرکت های خارجی را در صنعت ریلی افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فراوری ناوگان ریلی در داخل کشور با پشتیبانی و هماهنگی نهادها و دستگاه های مختلف به ثمر رسیده است و در سال گذشته توانستیم با سازمان برنامه و بودجه برای پشتیبانی این پروژه از محل تبصره 12 قانون برطرف موانع فراوری و تبصره 18 قانون بودجه تفاهمنامه ای را امضا کنیم و تحویل انواع واگن ها و لکوموتیو ساخت شرکت های داخلی نتیجه این تفاهمات است.

اسلامی با بیان اینکه 456 واگن توسط هشت شرکت سازنده فراوری و به 13 شرکت بهره بردار تحویل شده است، گفت: بحث دیگر در این پروژه بازسازی سرمایه های فراموش شده است و توانستیم با نوسازی و مدرن سازی واگن ها، سرمایه های فراموش شده در این صنعت را احیا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بحث توسعه قطارهای حومه ای برای کاهش آلودگی هوا گفت: سیاست دولت و اراده وزارت راه و شهرسازی توسعه خطوط قطارهای حومه ای در پیرامون کلانشهرها است تا بتوانیم ایمنی سفر را افزایش و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت ریلی امروز دیگر بوی کهنگی نمی دهد، گفت: شکل و شمایل قطارهای مسافری رضایتبخش نبود و مهمترین هدف ما افزایش رضایتمندی مسافران است و در این راستا نسبت به زیباسازی و بازسازی واگن ها اقدام کردیم.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر ارائه سرویس به معلولان و افراد سالمندان است که امروز در ایستگاه راه آهن برای این واگن های جدید رمپ خاص به افتتاح رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال آینده شرکت قطارهای حومه ای آغاز به کار می نمایند، گفت: متروی کرج به این شرکت اضافه نمی گردد و متروی هشتگرد که هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید را هم در اختیار شرکت متروی تهران قرار می دهیم.

اسلامی با اشاره به افزایش فرصت های شغلی با توجه به فعالسازی خطوط فراوری شرکت های واگن سازی گفت: یکی از دغدغه های ما بیکاری کارگران واگن پارس بود که سال جاری با افزایش سفارشات و فراوری در این مجموعه، رکورد 20 ساله تحویل سفارشات در واگن ها شکسته شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر امکان خرید و فروش و جابجایی امتیاز مسکن ملی تاکید نمود: این یک تخلف است و امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست. هر کسی که نسبت به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اقدام کند، کد ملی و کد رهگیری وی از سامانه حذف می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 775

به "هشدار وزیر راه به ثبت نام کنندگان مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر راه به ثبت نام کنندگان مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید