موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 و موشک به فیلیپین

به گزارش مجله 10 از 10، وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 و موشک های هارپون و سایدویندر به فیلیپین موافقت نموده است.

موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 و موشک به فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پنتاگون روز پنجشنبه گفت: وزارت خارجه ایالات متحده در سه قرارداد جداگانه با فروش جنگنده های اف 16 و موشک های هارپون و سایدویندر به فیلیپین به ارزش 2.5 میلیارد دلار موافقت نموده است.

بر اساس این گزارش فیلیپین در پی خرید یک جنگنده نو چندمنظوره برای نوسازی ناوگان هواپیماهای جنگنده است.

این قرارداد نظامی در حالی اعلام شده است که ایالات متحده میخواهد یک توافقنامه نظامی با فیلیپین با هدف ادامه حضور نظامیانش در این کشور را نهایی کند. این توافقنامه برای راهبرد واشنگتن در مقابله با فعالیت های چین در آسیا اهمیت زیادی دارد.

پنتاگون اضافه کرد: فیلیپین خواهان خرید 12 فروند جنگنده اف 16 از شرکت لاکهید مارتین شده است. این قرارداد که شامل لوازم و قطعات یدکی و موشک است، ارزشی حدود 2.43 میلیارد دلار داشته است.

بر خلاف تایید وزارت خارجه آمریکا، این اعلامیه به معنای امضا شدن نهایی قرارداد و تکمیل مذاکرات بین دو کشور نیست. وزارت خارجه آمریکا غالبا در جریان یک رقابت برای دستیابی به یک قرارداد نظامی، موافقت خود را با صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی اعلام می نماید.

به اعتقاد تحلیلگران نظامی، آمادگی واشنگتن برای فروش هواپیماهای جنگنده اف 16 به فیلیپین نشانگر آن است که ایالات متحده همچنان نسبت به تامین امنیت مانیل پایبند و متعهد است.

این در حالی است که رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین بارها سیاست خارجی آمریکا را محکوم نموده و تمایل خود را برای برقراری روابط نزدیکتر با آمریکا اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1815

به "موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 و موشک به فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 و موشک به فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید