ممانعت از تصویب طرح هایی که به بافت های تاریخی آسیب می زند، بازگشت 11 هزار لوح گلی تخت جمشید

به گزارش مجله 10 از 10، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید دارد که این سازمان برای ممانعت از اجرای طرح های آسیب رسان به بافت های تاریخی کوشش خواهد نمود.

ممانعت از تصویب طرح هایی که به بافت های تاریخی آسیب می زند، بازگشت 11 هزار لوح گلی تخت جمشید

به گزارش خبرنگاران - منطقه فارس، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه - 21 آذر - در حاشیه برپایی نمایشگاه گردشگری پارس، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بخش تاریخی شهرها برای ما حائز اهمیت است، اعلام کرد: کوشش می کنیم از تصویب طرح هایی که موجب آسیب به بافت های تاریخی می شود ممانعت کنیم.

مونسان در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران درباره راهکارهای ممانعت از تداوم تخریب در بافت های تاریخی به ویژه بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: بازآفرینی شهری از مهمترین مأموریت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی اضافه نمود: یک کمیته برای آنالیز این مهم در استان ها به ریاست استانداران تشکیل شده و اداره های کل میراث فرهنگی نیز در آن عضویت دارد.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: در این کمیته حفاظت از بافت های فرسوده را در اولویت قرار می دهیم که البته استانداران هم این موضوع را مد نظر دارند.

بازگشت 11 هزار لوح گلی تخت جمشید به کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین از بازگشت بیش از 11 هزار لوح گلی سالم مربوط به باروی تخت جمشید اطلاع داد و در این باره گفت: این الواح با رأی دیوانعالی آمریکا با کشور برمی شود.

او اعلام کرد: این تعداد الواح با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا در مرحله اول 1784 لوح در حال بسته بندی و ارسال به ایران است.

وی همچنین از رشد 58 درصدی ورود گردشگران خارجی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری حدود چهار میلیون و 800 هزار گردشگر از آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران دیدن کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 177

به "ممانعت از تصویب طرح هایی که به بافت های تاریخی آسیب می زند، بازگشت 11 هزار لوح گلی تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت از تصویب طرح هایی که به بافت های تاریخی آسیب می زند، بازگشت 11 هزار لوح گلی تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید