مصالح شهر و شهروندان بر تغییر کاربری باغ ها تاثیرگذار است

به گزارش مجله 10 از 10، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز اعلام کرد که تغییر کاربری باغ ها در شیراز به ویژه در گروه یک تا سه باغ های قصردشت، به شرط تامین خواست و اراده مردم و حفظ فضای سبز انجام می گردد.

مصالح شهر و شهروندان بر تغییر کاربری باغ ها تاثیرگذار است

نوذر امامی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به تقسیم بندی باغ های قصردشت به پنج گروه و ممنوع بودن تغییر کاربری گروه یک تا سه در این تقسیم بندی و بنا بر مصوبه شورای عالی شهرسازی، گفت: البته در صورتی که طرحی مردمی وجود داشته باشد که به شهر یاری کند امکان موافقت با تغییر کاربری آن وجود دارد.

وی تاکید نمود که تغییر کاربری موقعیتی از باغ های گروه یک تا سه قصردشت را نمی توان نشان از بی مسئولیتی مدیران شهری دانست بلکه مسئولان مدیریت شهری در شیراز از روی احساس و با هدف رساندن منفعتی به شهر و شهروندان اجرا شده است.

امامی در توجیه گفته خود بیان نمود: چه ارزشی دارد که باغی به مساحت 10 هکتار داشته باشیم اما به دلیل ممانعت از تغییر کاربری خشک گردد، در حالی که می توان با اجرای یک طرح دقیق نظیر پیاده راه یا طرح گردشگری حیات سبز فعلی آن حفظ و در واقع آن را اقتصادی کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز همچنین اعلام کرد که هم اینک حدود 700 هکتار باغ قصردشت شیراز، در گروه یک تقسیم بندی شده که قابلیت تغییر کاربری ندارد.

به گزارش خبرنگاران، طی ماه های اخیر و علی رغم اعلام مخالفت شفاهی مسئولان در مدیریت شهری و شورای شهر شیراز با تغییر کاربری، اخباری مبنی بر احتمال اجرای طرح های مختلف در این محدوده مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 143

به "مصالح شهر و شهروندان بر تغییر کاربری باغ ها تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصالح شهر و شهروندان بر تغییر کاربری باغ ها تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید