محموله مرموز 2540 کیلوگرمی روسیه در راه فضا!

به گزارش مجله 10 از 10، فضاپیمای باری روسی، پروگرس، در اول دسامبر به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و در حال حاضر هزاران پوند محموله راهی ایستگاه فضایی بین المللی است.

محموله مرموز 2540 کیلوگرمی روسیه در راه فضا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، پروگرس گونه ای از فضاپیمای باربری یک بارمصرف روسی است. فضاپیماهای باربری پروگرس از سال 1978 و در پی در مدار قرار گرفتن ایستگاه فضایی سالیوت-6 که به دو لنگرگاه مجهز بود، برای رساندن سوخت، غذا، لوازم یدکی و دیگر وسایل مورد احتیاج فضانوردان به کار گرفته شد.

پروگرس از کیهان بایکونور در قزاقستان به فضا پرواز کرد.

روز یکشنبه (3 دسامبر) رویداد زنده دیگری با سفینه فضایی برگزار می گردد، انتظار می رود پروگرس 86 به ماژول پویسک ایستگاه فضایی که حامل 5600 پوند (2540 کیلوگرم) محموله است، متصل گردد.

ایستگاه فضایی بین المللی از فضاپیماهای باری تامین کننده برای تامین غذا، تجهیزات و تدارکات برای خدمه ای که مدت طولانی در فضا هستند، استفاده می نماید. مقامات ناسا در یک پست وبلاگی نوشتند که خدمه اکسپدیشن 70 حاضر در سفینه، شاهد خروج فضاپیمای Progress 84/MS-23 در روز چهارشنبه (29 نوامبر) بودند، قبل از اینکه چند ساعت بعد طبق برنامه در جو زمین بسوزد.

پروگرس یکی از فضاپیما است که وظیفه تامین مجدد ISS را بر عهده دارد. دیگر وسایل نقلیه فعلی، هر دو از ایالات متحده، SpaceX Dragon و Northrop Grumman Cygnus هستند. پروگرس بعلاوه به طور منظم برای تقویت مدار ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می گردد. ناسا تقویت ISS را با Cygnus به عنوان پشتیبان آزمایش نموده است.

  • شبحی که در عکس تازه تلکسوپ جیمز وب ظاهر شد

  • اشکال عجیبی که چینی ها در مریخ پیدا کردند/ عکس

منبع: space

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2416

به "محموله مرموز 2540 کیلوگرمی روسیه در راه فضا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله مرموز 2540 کیلوگرمی روسیه در راه فضا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید