محمد رهبری: مدال المپیک بگیریم تازه به فکر شمشیربازی می افتند، بی خیال کمبودها شده ایم

به گزارش مجله 10 از 10، ملی پوش شمشیرباز بازی ایران گفت: بی خیال صحبت کردن در مورد کمبود امکانات شده ایم چون فایده ای ندارد و متاسفانه مسئولان زمانی که مدال المپیک بگیریم به یاد شمشیربازی می افتند.

محمد رهبری: مدال المپیک بگیریم تازه به فکر شمشیربازی می افتند، بی خیال کمبودها شده ایم

محمد رهبری در مصاحبه با خبرنگاران درباره تلاش تیم سابر ایران برای قطعی کردن سهمیه المپیک خود در جام دنیای مصر بیان نمود: پس از مسابقات قهرمانی دنیا، استراحت خوبی داشتیم که واقعا بی سابقه بود. اکنون هم داریم برای جام دنیای مصر آماده می شویم که ان شاءالله آنجا کار تمام شود و سهمیه ها را اعلام کنند. پس از اینکه سهمیه ما در مصر قطعی شود، چند ماه دیگر برایمان راحت تر خواهد بود و تمام هدف و برنامه تیم این می شود که در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.

رهبری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه بعد از قطعی شدن سهمیه، تیم سابر ایران تا شروع المپیک به چه ابزارهایی نیاز دارد تا بتواند در المپیک هم پیروز ظاهر شود، شرح داد: اگر مسئولان نه تنها به تیم سابر بلکه به کل ورزش ایران امکانات بیشتری دهند، بیشتر از چیزی که فکر می کنند، پیشرفت را مشاهده خواهند کرد. قبلا ما آرزوی این را داشتیم که جزو 16 تیم برتر سابر دنیا باشیم اما الان جزو 4 تیم برتر دنیا هستیم. ما در کمتر از 5-6 سال کاری را انجام دادیم که شاید هیچ کدام از مسئولان باورشان نمی شد. اکنون هم مطمئن باشند تنها تیمی که در المپیک می تواند نتیجه بگیرد شمشیربازی است و تیم چهار نفره ما خیلی شانس دارد.

او ادامه داد: از این رو با کمی برنامه ریزی صحیح و امکانات بیشتر راحت تر از چیزی که تصور کنند می توانیم مدال المپیک را به دست آوریم اما متاسفانه وقتی مدال را می گیری تازه به یاد شمشیربازی می افتند و برای قبل از آن هیچ برنامه ای ندارند. البته ما به قدری از کمبود امکانات حرف زدیم که دیگر خودمان خسته شدیم. واقعا این همه صحبت کردن از کمبود امکانات فایده ای ندارد بنابراین حرفی نزنیم بهتر است و تصمیم گرفتیم بی خیال قضیه شویم. الان هم می خواهیم فقط تمرکزمان را روی نتیجه دریافت بگذاریم و تمام تلاشمان را می کنیم بهترین نتیجه را بگیریم. از ما که گذشت اما شاید با نتایجی که می گیریم، بتوانیم به نسل آینده شمشیربازی یک سالن هدیه بدهیم.

رهبری در مورد هدف سابر ایران برای رسیدن به مدال تیمی المپیک شرح داد: تمام هدف ما از اول که کار را شروع کردیم این بوده که به مدال المپیک برسیم. ما می دانستیم آن قدر خوب هستیم که سهمیه المپیک را راحت به دست می آوریم. الان هم حدود 9 ماه مانده به المپیک، سهمیه ما دارد 100درصد می شود که البته کار سختی است چرا که بقیه تیمها باید تا اردیبهشت سال آینده که آخرین مسابقه برگزار می شود، صبر کنند. این نشان می دهد بیشتر از چیزی که فکرش را می کنند، برای المپیک برنامه داشتیم و هدف ما فقط سهمیه المپیک نیست بلکه برای المپیک برنامه ریزی بلند مدت کرده ایم.

او در مورد تمرین مشترک با سابریست های ترکیه نیز گفت: تا کنون دو اردوی آمادگی را برای جام دنیای مصر پشت سر گذاشتیم و در اردوی سوم قرار است دو سابریست از ترکیه بیایند و اردوی مشترکی داشته باشیم. البته احتمال دارد تعداد آنها به سه نفر هم افزایش پیدا کند.

رهبری در پاسخ به این پرسش که با توجه به قوی بودن سابر ایران به نظر می رسد ترکیه از این اردوی مشترک بهره بیشتری ببرد، تاکید کرد: بله. سطح آنها مقداری برای ما پایین است اما با این وجود هر چقدر حریف تمرینی جدیدتر باشد برای ما هم بهتر است.

ملی پوش سابر ایران در پاسخ به این پرسش که چرا ایران به دنبال برگزاری اردوی مشترک با کشورهای قوی تر نیست، تاکید کرد: خیلی از تیم ها پیشنهاد برگزاری اردوی مشترک داده اند مانند ایتالیا، حتی کره جنوبی که تیم اول دنیا است و روسیه. گرجستان هم مدتی پیش ما را دعوت کرد حتی گفت تمام هزینه ها با آنها خواهد بود اما مشکل این است که ما وقت نداریم و خواستیم اگر تمایل دارند آنها به ایران بیایند. سابر ایران به حدی قوی شده که تیم های دیگر روی آن برنامه ریزی دارند و می خواهند با ایران اردوی مشترک بگذارند. خیلی از تیم های قدرتمند درخواست برگزاری اردو با ما را داشته اند. اما همان طور که گفتم ما وقت این را نداریم به کشورهای دیگر برویم. آقای فخری سرمربی تیم هم عنوان کرده هر تیمی می خواهد به ایران بیاید تا اردوی مشترک برپا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 628

به "محمد رهبری: مدال المپیک بگیریم تازه به فکر شمشیربازی می افتند، بی خیال کمبودها شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد رهبری: مدال المپیک بگیریم تازه به فکر شمشیربازی می افتند، بی خیال کمبودها شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید