محصولات نانویی ایران بر روی ریل ترانزیت جهانی

به گزارش مجله 10 از 10، در روز های سخت تحریم که فروش نفت کار مسئله ای است، صادرات محصولات نانویی علاوه بر قطع وابستگی نفتی به توسعه صادرات غیرنفتی کمک می کند.

محصولات نانویی ایران بر روی ریل ترانزیت جهانی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، کشور ها هرچه توسعه یافته شوند نیازشان به فناوری های جدید نیز بیشتر می شود. یکی از فناوری هایی که در همه حوزه ها تاثیرگذار خواهد بود، فناوری نانو است. شاید ایران هنوز به ان مرز از توسعه یافتگی نرسیده باشد، اما در حوزه تولید علم و فناوری های جدید چیزی کم از کشور های توسعه یافته و صاحب صنعت ندارد و جایگاه های علمی ایران موید این موضوع است.

بزرگترین ویژگی کشور ما داشتن نیرو های جوان، خلاق و تحصیلکرده است که انگیزه کافی برای حضور در عرصه های علمی و فناوری بین المللی را دارند. این جوانان برخلاف پیشینیان خود به نفت اعتقاد چندانی ندارند و راه توسعه را در پیشرفت علم می دانند به همین دلیل هم گام های محکم و استواری برای خودکفایی کشور برداشته شده است. یکی از زیست بوم های مورد توجه جوانان حوزه فناوری نانو است.

فناوری نانو علمی میان رشته ای و جدید است که توانسته توجه بسیاری از صنایع را به خود جلب کند و با حمایت های صورت گرفته در کشور ایستادن بر سکوی چهارمی جهان افتخاری است که مدال آن بر گردن همه ایرانی ها آویخته شده است.

بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر بیش از 30 هزار متخصص در حوزه نانو فعالیت می کنند و حدود 610 محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور تولید می شود؛ همچنین،220 شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری نانو مشغول فعالیت هستند و با وجود شرایط سخت تحریمی بسیاری از محصولات نانویی در راستا ترانزیت صادراتی واقع شده است به طوری که این محصولات کشور را به مقصد اروپا ترک می کنند.

در اینفوگرافی زیر آماری از مجموعه های فعال در حوزه فناوری نانو را مشاهده خواهید کرد:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 936

به "محصولات نانویی ایران بر روی ریل ترانزیت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات نانویی ایران بر روی ریل ترانزیت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید