مالیات بر سفرهای خارجی همان عوارض خروج از کشور است

به گزارش مجله 10 از 10، عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: مالیات بر سفرهای خارجی موضوع جدیدی نیست و قبلا این مبلغ در قالب عوارض خروج از کشور اخذ می شد که با اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده درقالب مالیات اخذ می گردد.

مالیات بر سفرهای خارجی همان عوارض خروج از کشور است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور مسافرتی کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

در شرح مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد وضع مالیات بر مسافرت های خارجی گفت: هر سال عوارض خروج از کشور مشخص می شد و علاوه بر این در قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از کشور قید شده بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از کشور از نظر شکلی و محتوایی اصلاح شد. پیش از این اختلاف نظری بین دولت و شهرداری ها وجود داشت، طبق قانون عوارض مربوط به شهرداری ها و مالیات مربوط به دولت است. پیش از این عوارض خروج از کشور به شهرداری ها تعلق می گرفت.

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به جای عوارض واژه مالیات بر خروج از کشور ذکر شد تا عواید حاصل از آن به حساب دولت واریز گردد. علاوه بر این استثنائاتی نیز در نظر گرفته شد که در قانون دائمی کشور قرار گیرد.

پورابراهیمی گفت: نرخ مالیات خروج از کشور در بودجه سالانه مشخص می گردد و دیگر عوارض خروج از کشور از مسافران اخذ نخواهد شد.

منبع : مهر

منبع: چمدان
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 743

به "مالیات بر سفرهای خارجی همان عوارض خروج از کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات بر سفرهای خارجی همان عوارض خروج از کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید