ماجرای حذف زهرا نعمتی در جاکارتا از زبان ملی پوش تیروکمان

به گزارش مجله 10 از 10، عضو تیم ملی ریکرو مردان در بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: در قضیه زهرا نعمتی چون مسوولان تایم استراحت او را به اشتباه یک ساعت زودتر دیده بودند، او به جای مسابقه دادن به رستوران رفت.

ماجرای حذف زهرا نعمتی در جاکارتا از زبان ملی پوش تیروکمان

میلاد وزیری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره قضیه زهرا نعمتی و اینکه چه اتفاقی در جاکارتا رخ داد تا زهرا نعمتی در بخش ریکرو انفرادی زنان نتواند در برابر کماندار اندونزی به رقابت بپردازد و حذف شد، گفت: چیزی که می دانم این است که این مساله عمدی نبود و همه از این قضیه ناراحت شدند که وی نتوانست در برابر کماندار اندونزی به رقابت بپردازد. اما به هر صورت اگر اشتباهی نیز انجام شده این اشتباه نتیجه کاری تیمی بود نه یک نفر. من هنگامی که در زمین تمرین در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقه های تیمی ریکرو بودم متوجه شدم ساعت مسابقه زهرا نعمتی را به اشتباه یک ساعت زودتر اعلام کردند و به وی گفته اند که بعد از خوردن غذا می تواند به مسابقه خود ادامه دهد. من هم در زمین تمرین متوجه شدم که مسابقه آغاز گردیده و حتی خود کادر فنی در جریان مسابقه نعمتی نبودند و در مسیر به آن ها اطلاع دادم که مسابقه زهرا نعمتی با کماندار اندونزی آغاز گردیده است. وقتی به محل ناهارخوری رسیدم به زهرا نعمتی گفتم که مسابقه آغاز گردیده و وی را سراسیمه به محل مسابقه رساندم، اما 30 ثانیه دیرتر رسیده بود. به نظر من اشتباهی بود که به کل اعضای تیم ارتباط پیدا می نماید نه به یک فرد خاص. این اتفاق نباید رخ می داد اما تا جایی که خبر دارم مسوولان در حال آنالیز این قضیه هستند تا مقصر یا مقصران اصلی را پیدا نمایند.

وی در انتها گفت: زهرا نعمتی نسبت به سایر کمانداران شرایط خاص دارد و اگر اشتباهی انجام شده باید به این اشتباه رسیدگی گردد. به هر صورت اگر زمانی ورزشکار نتیجه خوبی کسب می نماید تمام اعضای فدراسیون خود را در این نتیجه سهیم می دانند و الان نیز اگر اشتباهی انجام شده باید کل فدراسیون خود را در این اتفاق سهیم بدانند.

وزیری با بیان این که قولی برای کسب مدال ریکرو انفرادی در بازیهای آسیایی جاکارتا نداده بودم، اظهار کرد: پیش از اعزام به بازیهای آسیایی جاکارتا هیچ صحبتی در خصوص کسب مدال در بخش ریکرو انفرادی نکرده بودم و تمام امیدمان کسب مدال تیمی ریکرو بود. البته در بخش تیمی بد کار نکردیم و توانستیم تیم مالزی را که یکی از قدرت های برتر آسیاست در مرحله یک هشتم 6 بر صفر شکست دهیم و برای نخستین بار راهی مرحله یک چهارم شویم. هر چند شکست تیم چین نیز در مرحله یک چهارم کار سختی نبود، اما به هر صورت باید قبول کنیم که اکثر کمانداران برای نخستین بار بود که بازیهای آسیایی را تجربه می کردند و از همه مهمتر این که برای اولین بار در استیچ تیر می زدند و همین مساله سبب شد تا دچار استرس گردیده و تحت تاثیر جو مسابقات قرار بگیرند.

وی گفت: اکثر کمانداران چون برای اولین بار در زمین فینال رقابت می کردند، در رقابت برابر چین تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفتند. به اعتقاد من برای عملکرد بهتر کمانداران در تورنمنت آینده بهتر است در سایت تخصصی تیروکمان زمین فینال برای کمانداران طراحی گردد تا شرایط مسابقات قبل از تورنمنت های مهم برای آنها شبیه سازی گردد.

عضو تیم ملی ریکرو مردان اعلام نمود: مدت دو ماه است که به اردوی تیم ملی تیروکمان اضافه شدم و در طی این مدت تنها به مسابقه های آسیایی چین تایپه اعزام شدم و تمرین زیادی با تیم ملی نداشتم، بنابراین نمی توانستم انتظار اتفاق خارق العاده ای از خودم در بازی های آسیایی جاکارتا داشته باشم. به هر صورت اگر بخواهیم سهمیه المپیک 2020 توکیو را در ریکرو تیمی کسب کنیم باید در فرصت 9 ماهی که تا آغاز مسابقه های دنیای هلند باقی مانده است، از همین الان تیم ملی استارت کار را بزند تا بتوانیم در بخش تیمی سهمیه را در مسابقه های دنیای کسب کنیم.

وزیری اضافه کرد: در حال حاضر شرایط تیم ها به گونه ای است که چه در بخش ریکرو و چه کامپوند رکوردهای بالایی را در دنیا به ثبت می رسانند. ما حتی در این دوره از بازی هایی آسیایی در بخش کامپوند که همیشه قهرمان بودیم نتوانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. البته معتقدم باید از طرف مدیران ورزشی و مدیریت برنامه ریزی خوبی برای کمانداران صورت بگیرد و امکانات قابل توجهی به ورزشکاران اختصاص داده گردد. مطمئنا کشوری در کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو عملکرد موفقی خواهد داشت که از برنامه ریزی بهتر و امکانات خوبی برخوردار باشد.

این عضو تیم ملی ریکرو همچنین درباره عملکرد ضعیف در میکس تیم، گفت: در میکس تنها تیم قهرمان می توانست سهمیه المپیک 2020 را به خود اختصاص دهد و واقعا غیرمنطقی بود که ما فکر کنیم در بازی های آسیایی جاکارتا می توانستیم طلای میکس تیم را کسب کنیم تا موفق به کسب سهمیه شویم. ما باید برنامه ریزی خوب و سرمایه گذاری بهتری روی کمانداران انجام دهیم تا بتوانیم به موفقیت فکر کنیم. البته نمی توان فدراسیون فعلی را مقصر قلمداد داد زیرا این فدراسیون مدت دو ماه است تشکیل گردیده و ارزیابی درباره فدراسیون کنونی کار درستی نیست. البته معتقدم تا به الان برنامه ریزی خوبی برای تیم ملی تیروکمان صورت نگرفته و ما از لیگ پویایی برخوردار نبودیم و اردوهای تیم ملی به صورت مقطعی برگزار می شد. ما حتی از حداقل امکانات از جمله ماساژور، روانشناس و تغذیه برخوردار نیستیم و ورزشکاران از شرایط معیشتی خوبی برخوردار نیستند، چطور می توانیم انتظار داشته باشیم با این شرایط بهترین نتایج را در بازی های آسیایی کسب می کردیم. اگر می خواهیم در هلند سهمیه تیمی را کسب کنیم باید حداقل ها برای کمانداران فراهم گردد.

وزیری با بیان اینکه از عملکرد خود در مرحله مقدماتی بازی های آسیایی جاکارتا راضی نبودم، ادامه داد: در این بازی ها به دلیل اینکه بار سنگین مسوولیت را بر دوش خود احساس می کردم نتوانستم عملکرد قابل توجهی داشته باشم. انتظاری که وزیر ورزش و رییس کمیته ملی ا لمپیک از ما در بازی های آسیایی جاکارتا داشت روی دوش من سنگینی می کرد و همین امر سبب شد تا نتوانیم عملکرد خوبی را از خود ارائه دهیم. قطعا اگر زودتر به تیم ملی اضافه می شدم شاید شرایط بهتری در بازی های آسیایی جاکارتا داشتم. به هر صورت باید فرصت را تا کسب سهمیه المپیک از دست ندهیم و فدراسیون از هم اکنون باید با برنامه ریزی وسیع و هدفمند بتواند کمانداران را برای مسابقه های دنیای هلند که خرداد سال آینده برگزار می گردد، آماده کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه شما برای آینده چیست و آیا در تیم ملی خواهید ماند یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز برنامه من برای ماندن در تیم ملی تعیین نیست و تصمیمی برای ادامه فعالیت در تیروکمان ندارم و باید شرایط را ارزیابی کنم. مهم شرایطی است که فدراسیون قرار است برای کمانداران فراهم کند. من اگر احساس کنم نمی توانم به تیم ملی یاری کنم قطعا ادامه نخواهم داد. همه این ها بستگی به برنامه ریزی فدراسیون دارد و شرایطی که برای ورزشکاران در آینده فراهم خواهد شد. اگر شرایط به خوبی فراهم گردد در آن موقع تصمیم خواهم گرفت که در خدمت تیم ملی باشم یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 94

به "ماجرای حذف زهرا نعمتی در جاکارتا از زبان ملی پوش تیروکمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای حذف زهرا نعمتی در جاکارتا از زبان ملی پوش تیروکمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید