سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!

به گزارش 10 از 10 به نقل از راشن تلویزیون اینترنشنال(RT)، طبق نظریه ای جدید دانشمندان معتقدند سیاره نهم در منظومه شمسی (که هنوز کشف نشده) در حقیقت یک سیاهچاله بزرگ است.

سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!

در سال 2015 میلادی محققان دانشگاه کل تک شواهدی از سیاره نهم یا سیاره ایکس در منظومه شمسی رصد کردند. به گفته این محققان سیاره حجم این سیاره عجیب 10 برابر زمین است است و مدار آن دور خورشید حدود 20 هزار سال زمینی طول می کشد. فاصله سیاره ایکس تا خورشید نیز 45 تا 150 میلیارد کیلومتر تخمین زده می شود.

اما اکنون دو فیزیکدان معتقدند سیاره ایکسمرموز اصلا سیاره نیست بلکه یک سیاهچاله است که تمام مواد اطرافش را به سمت خود می کشد.

آنها معتقدند در صورت صحت این نظریه، شواهدی از اشعه های گاما نیز وجود خواهد داشت. اشعه های گاما درنتیجه برخورد میان ذرات ماده تاریک در فضای اطراف سیاه چاله به وجود می آیند.

این دو فیزیکدان در تحقیق خود اشاره کرده اند سیاهچاله مذکور که با مشخصات سیاره ایکس مطابقت داشته باشد، چنان متراکم است که احتمالا به اندازه یک توپ بولینگ خواهد بود.

محققان معتقدند انجام تحقیقات با تکیه بر اینکه شی آسمانی مذکور یک سیاره است، احتمال کشف های جدید را محدود می کند.

جیمز آنوین یکی از مولفان این پژوهش و استادیار دانشگاه ایلینوی در شیکاگو می گوید: ما پیشنهاد می کنیم به جای جستجو برای نور قابل رصد ، به دنبال اشعه های گاما یا اشعه های کهکشانی باشیم تا ماهیت شی آسمانی را کشف کنیم.

این محققان اکنون تصمیم دارند با کمک اطلاعات تلسکوپ فضایی Fermi Gamma-ray شواهدی قدرتمند برای پشتیبانی از نظریه خود بیابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 516

به "سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید