سمینار هوش تجاری خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت

به گزارش 10 از 10، خبرنگاران با هدف آشنایی دانشجویان با نقش هوش تجاری در صنعت و کسب وکارهای آنلاین دو سمینار با موضوع هوش تجاری در دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در تاریخ 22 و 23 اردیبهشت 98 برگزار کرد. در مجموع این سمینارها نزدیک به 200 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های برق و علوم کامپیوتر و علاقه مندان دیگر رشته های مهندسی و علوم پایه شرکت داشتند.

سمینار هوش تجاری خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت

هوش تجاری طیف وسیعی از ابزارها، برنامه ها و روش ها است که یاری می نماید مجموع اطلاعات از سیستم های داخلی و منابع خارجی جمع آوری گردد. این اطلاعات پس از تجزیه و تحلیل در اختیار تصمیم گیرندگان شرکت ها و بخش عملیات قرار می گیرد تا بهترین و کاربردی ترین تصمیمات اتخاذ گردد. اطلاعات قابل اندازه گیری قابلیت مدیریت داده ها را به کسب وکار داده و سرعت رشد بیزنس را افزایش می دهد.

هوش تجاری در 10 از 10 مفهومی است که در بخش هایی مثل فروش، بازاریابی، سیستم های پردازش و زنجیره تامین کالا، لاجستیک و ارسال کالا، امور مشتریان و بسیاری از بخش های دیگر مرتبط با توسعه بیزنس کاربرد دارد. مدیریت داده ها و استفاده از آنها برای ایجاد تغییرات در جهت بهره وری بیشتر، احتیاجمند استفاده از متدها و ابزارهای BI (Business Intelligence) و پردازش داده ها است. به همین منظور 10 از 10 در کوشش است از آخرین دستاوردها در این زمینه برای توسعه کسب وکار بهره بگیرد.

بهزاد لاجوردی، مدیر هوش تجاری 10 از 10، در این سمینار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ضرورت استفاده از BI در مدیریت داده های کسب وکار شرح داد: هوش تجاری باید در آینده نزدیک تا جای ممکن به جهانی عملیاتی نزدیک تر گردد. حفظ فاصله زمانی کوتاه با سیستم های عملیاتی در سیستم هایی مثل سیستم 10 از 10 لازم است و باید فاصله پردازش و انتقال اطلاعات در چنین کسب وکار پویایی کمتر از شش ساعت باشد. چرا که در 10 از 10 سرعت تصمیم گیری و عملیاتی شدن فرایند اهمیت زیادی دارد.

مصطفی عبدی، نقش مهم یک تحلیل گر هوش تجاری را آشنایی با ابزارهای BI عنوان می نماید که بتواند به یاری آنها راهکار های عملیاتی در مورد دغدغه های بخش های مختلف سازمان ارائه دهد. راهکار های ارائه شده هوش تجاری باید سهل و ممتنع و جوابگوی احتیاجهای بیزنس باشد. برای مثال در بحث اندازه گیری فروش ناخالص توجه به سفارش های ثبت شده و سفارش های کنسل شده لازم است. این جزئیات از جمله مواردی هستند که پیچیدگی تحلیل داده ها را بیشتر می نمایند و احتیاج به توجه بیشتر دارند. در نهایت تسلط به هوش تجاری احتیاج به درک عمیقی نسبت به بیزنس دارد.

میلاد فیروزی، در مورد نرم افزارهای متداول در جهان در مورد استخراج داده ها و ساخت مخزن داده قابل استفاده و کاربردی در بخش عملیات و سایر بخش های سازمان شرح داد. به این ترتیب کاربران این اطلاعات دیگر احتیاج به مراجعه مستقیم به برنامه نویس ها ندارند و به یاری متخصصان هوش تجاری می توانند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا نمایند.

برگزاری این همایش ها به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با کاربردهای BI در کمپانی های بزرگ و تاثیر آن روی فروش و افزایش بهره وری، بیشتر آشنا شوند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 271

به "سمینار هوش تجاری خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار هوش تجاری خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید