سفیر ایران در پکن: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته

به گزارش مجله 10 از 10، سفیر جمهوری اسلامی در پکن با اشاره به مخالفت چین با تمدید تحریم تسلیحاتی ⁧‫ایران‬⁩، مطرح نمود: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته است.

سفیر ایران در پکن: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: در پاسخ به اظهارات قلدرمآبانه وزیر خارجه ⁧آمریکا‬⁩ در خصوص ارائه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به ⁦‪شورای امنیت سازمان ملل سخنگوی وزارت خارجه ⁧‫چین‬⁩ مخالفت کشورش را با تمدید تحریم تسلیحاتی ⁧‫ایران‬⁩ اظهار داشت.

وی اضافه نمود: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته است.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه اظهار داشت که واشنگتن هفته آینده قطعنامه ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد نمود.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، تاکید نمود که واشنگتن هرگز اجازه خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

کوشش های آمریکا در حالی صورت می گیرد که تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه خاتمه می یابد. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز اخیرا در اظهاراتی با اذعان به احتمال وتوی هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت توسط روسیه و چین، گفت تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید تمدید گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1263

به "سفیر ایران در پکن: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در پکن: یکجانبه گرایی، تشدید انزوای آمریکا در مجامع بین المللی را در پی داشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید