ساخت موزه برای بازگشت آثار غارت شده

به گزارش مجله 10 از 10، مقام های نیجریه قصد دارند موزه جدیدی برای نمایش برنزهای غارت شده بنین که در حال حاضر در اروپا و آمریکا به نمایش گذاشته می شوند بسازند.

ساخت موزه برای بازگشت آثار غارت شده

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از برنزهای بنین که بیش از 1000 کتیبه و مجسمه برنزی را شامل می گردد که در سال 1897 توسط سربازان بریتانیایی از کاخ سلطنتی پادشاهی بنین (نیجریه کنونی) غارت شده ، اکنون در موزه بریتانیا و موزه مردم شناسی برلین نگهداری می شوند.

اینک مقام های نیجریه قصد دارند موزه جدیدی را طی چهار سال آینده در نیجریه تاسیس نمایند که به نمایش این برنزهای غارت شده اختصاص داشته باشد.

استرداد این برنزها به شهر بنین واقع در جنوب نیجریه و نمایش آن ها در یکی از موزه های شهر سال هاست که به یک رویا تبدیل شده است.

گودوین اوباسکی استان دار اِدو که روز آدینه از برنامه ساخت این موزه جدید اطلاع داد بیان نمود: این پروژه ساخت و ساز به ما یاری خواهد نمود تا بین شکوه گذشته و واقعیت امروزی کشور ارتباط برقرار کنیم و امیداوم این پروژه اگر تا سرانجام سال 2024 به طور کامل تکمیل نگردد، اما تا مرحله قابل توجهی پیشرفت نموده باشد.

این موزه که حدود 900 مترمربع وسعت خواهد داشت توسط دیوید ادجایه معمار غنایی- بریتانیایی مشهور و برنده جوایز معتبر طراحی خواهد شد.

علاوه بر ساخت موزه جدید، کاوش های باستان شناسی نیز در محل ساخت موزه و سایر نقاط شهر بنین از سال 2021 شروع خواهد شد.

ماه گذشته قانون گذاران فرانسه به بازگرداندن آثار تاریخی نیجریه و سنگال رای دادند. با این حال این آثار فقط بخش بسیار کوچکی از 90هزار اثر تاریخی متعلق به آفریقا است که در فرانسه نگهداری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1430

به "ساخت موزه برای بازگشت آثار غارت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه برای بازگشت آثار غارت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید