رویترز: آمریکا باید 700 تحریم علیه ایران را لغو کند

به گزارش مجله 10 از 10، خبرگزاری رویترز گفت که دونالد ترامپ از زمان خروج از برجام بیش از 700 تحریم را علیه ایران اعمال نموده است.

رویترز: آمریکا باید 700 تحریم علیه ایران را لغو کند

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با شمارش تحریم هایی که وزارت خزانه داری آمریکا پس از خروج از برجام و احیای تحریم های برداشته شده اعمال نموده بود، گزارش داد که ترامپ بیش از 700 شخص و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار داده است.

رویترز گزارش داد: ترامپ در این میان، دو دوجین موسسه حیاتی برای اقتصاد ایران از جمله بانک مرکزی و شرکت نفت ملی را مورد تحریم قرار داده و مطابق با قوانین آمریکا، تنبیهاتی را برای طرف های خارجی به دلیل حمایت از تروریسم یا اشاعه تسلیحاتی طراحی نموده است.

به نوشته رویترز، اگر بنا بر این باشد که ایران به صادرات نفت خود بپردازد، برطرف بسیاری از این تحریم ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: برطرف این تحریم ها بایدن را هدف اتهاماتی از جمله نرمش در برابر تروریسم قرار می دهد اما اگر توافق هسته ای بخواهد احیا گردد، رئیس جمهور آمریکا این ضربه سیاسی را خواهد خورد.

ادعای رویترز درباره تعداد نهادها و اشخاص مورد تحریم در حالی است که سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه پیشتر درباره سازوکار راستی آزمایی لغو تحریم ها و تضمین پایبندی به تعهدات آمریکا گفته بود: فهرست تحریم هایی که باید لغو شوند طولانی است و از هزار و 500 تحریمی هم بیشتر است، هم شامل تحریم های موضوعی و هم تحریم های مربوط به افراد و موسسات می گردد.

عراقچی تاکید نمود که آمریکا برای بازگشت به برجام باید این تحریم ها را یکباره لغو کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1763

به "رویترز: آمریکا باید 700 تحریم علیه ایران را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: آمریکا باید 700 تحریم علیه ایران را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید