رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس

به گزارش مجله 10 از 10، با نزدیک شدن دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی به حریم هوایی روسیه بر فراز آب های دریای بارنتس، یک جنگنده روسی به هوا برخاسته و دو هدف هوایی را دور کرد.

رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه از رهگیری جنگنده های آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس اطلاع داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در تاریخ 3 سپتامبر، دستگاه های کنترل حریم هوایی روسیه دو هدف هوایی را در آسمان دریای بارنتس رصد کردند.

وزارتخانه یاد شده اضافه نمود: برای رهگیری این دو هدف هوایی، یک جنگنده میگ31 متعلق به نیروهای پدافند هوایی ناوگان دریایی شمال روسیه به هوا برخاست و ضمن رعایت فاصله ایمن اقدام به رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی کرد.

در ادامه بیانیه آمده که خدمه جنگنده روسی ضمن تشخیص هویت دو هدف هوایی اظهار داشت که هواپیمای شناسایی راهبردی از نوع RC-135 متعلق به نیروی هوای آمریکا و هواپیمای شناسایی از نوع R.1 sentinel متعلق به نیروی هوایی انگلیس بودند.

هفته گذشته نیز دو فروند جنگنده روسی یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری نموده بودند.

جنگنده سوخو 27 روسیه نیز در تاریخ 31 جولای هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری نموده و آن را از مرزهای روسیه بر فراز دریای سیاه دور کرد.

اوایل خردادماه امسال نیز دو جنگنده روسی به رویارویی با یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای مدیترانه اقدام نموده بودند.

اواخر فروردین ماه گذشته نیز واشنگتن اعلام نموده بود که یک فروند جنگنده روسیه با یک هواپیمای شناسایی آمریکا در دریای مدیترانه مقابله کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1309

به "رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید