رضایی: علت اصلی گرانی تخم مرغ کمبود نظارت است

به گزارش مجله 10 از 10، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت فعلی تخم مرغ در بازار قابل قبول نیست، گفت: مهمترین عامل این گرانی نظارت ناکافی است.

رضایی: علت اصلی گرانی تخم مرغ کمبود نظارت است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مرتضی رضایی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای فراوری تخم مرغ از ماه ها قبل اجرا شده و هیچ مسئله ای در تامین و جوجه ریزی وجود ندارد، اضافه کرد: در ماه تا 90 هزار تن فراوری تخم مرغ داریم و نهاده های مورد احتیاج مرغداران از جمله کنجاله سویا و ذرت نیز به طور کامل تامین شده و حتی تا سرانجام سال نیز برای این موضوع پیش بینی های لازم اجرا شده و مسئله ای وجود ندارد.

وی گفت: هرچند در شش ماهه دوم سال مصرف تخم مرغ بالا می رود، ولی پیش بینی های لازم برای این موضوع اجرا شده و مسئله ای از این بابت نیز وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: بعد از این که قیمت هر شانه تخم مرغ بین 32 تا 35 هزار تومان معین شد، علی رغم اینکه این قیمت در میادین میوه و تره بار رعایت شد، ولی در خرده فروشی ها قیمت ها بالاتر است.

رضایی گفت: بدنبال آن، قیمت این محصول در درب مرغداری ها هم بالا رفت و در نهایت گران فروشی به عمده فروشی ها نیز رسید.

رضایی اضافه کرد: این افزایش قیمت ها قابل قبول نیستند و باید با متخلفین برخورد گردد.

وی گفت: مشکل در توزیع تخم مرغ است و در فراوری هیچ مسئله ای وجود ندارد، چرا که نهاده ها با ارز دولتی تامین و در اختیار مرغداران قرار می گیرند,، ولی به دلیل نبود نظارت کافی، تخم مرغ با قیمت مصوب به دست مردم نمی رسد.

رضایی از مسئولین ستاد تنظیم بازار خواست به موضوع توزیع تخم مرغ ورود نمایند و رویه مشخصی برای توزیع این محصول در خرده فروشی ها در نظر بگیرند و همچنین نظارت بر بازار را بیشتر نمایند.

رضایی گفت: در حال حاضر برای رسیدن تخم مرغ به دست خرده فروشی ها نظام توزیع مشخصی وجود ندارد و همین موضوع موجب افزایش قیمت است که باید به آن رسیدگی گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مردم خواست گزارش گرانفروشی را به مراجع ذیربط بدهند و خرده فروشان هم اگر تخم مرغ گران به دستشان می رسد این موضوع را به نهاد های نظارتی گزارش نمایند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق تخم مرغ اضافه کرد: در حالی که صادرات تخم مرغ برای تامین احتیاج داخلی و کنترل قیمت، ممنوع اعلام شده، اما موضوع قاچاق تخم مرغ وجود دارد و کشور های همسایه دو تا دو و نیم برابر قیمت داخل برای خرید تخم مرغ پرداخت می نمایند که مسئولان ذیربط باید به این مسئله رسیدگی نمایند.

رضایی همچنین با بیان اینکه با بسته بندی تخم مرغ مخالفتی نداریم، گفت: ما به التفاوت قیمت بسته بندی تخم مرغ نباید از جیب مصرف نماینده برود و بسته بندی ها باید قیمت گذاری در حد استاندارد داشته باشند و فاصله قیمتی یک و نیم برابری تخم مرغ بسته بندی با فله قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1579

به "رضایی: علت اصلی گرانی تخم مرغ کمبود نظارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: علت اصلی گرانی تخم مرغ کمبود نظارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید