راهنمای سفر به جزیره سنت جان ؛ کارائیب

به گزارش مجله 10 از 10، سنت جان جزو جزایر ویرجین آمریکا است. بیشتر مساحت این کشور را پارک ملی تشکیل داده که موقعیت مناسبی را برای گشت و گذار آهسته در جزیره و تماشای گونه های مختلف گیاهی و جانوری فراهم کرده است. از میان سه جزیره ویرجین در آمریکا، سنت جان با امکان گشت و گذار با پای پیاده، سواحل فراوان، اسنورکل (شنا زیر آب با استفاده از لوله ای در دهان)، غذا های خوشمزه با هزینه مناسب و تفریحات شبانه بی نظیر شاید بتواند بهترین جزیره باشد. همچنین از نظر هزینه نیز میان جزایر ویرجین مناسب تر است. این جزیره تنها 2000 نفر جمعیت دارد و تقریبا همه مردم یکدیگر را می شناسند. ممکن است بار ها و بار ها با افراد رو به رو شوید.

راهنمای سفر به جزیره سنت جان ؛ کارائیب

هزینه های معمول

هتل و هاستل

در سنت جان هتلی وجود ندارد، اما مکان های مخصوص کمپینگ بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. هزینه ای میان 30 تا 60 دلار برای هر شب از اقامت در این مکان ها باید پرداخت شود. مهمان خانه نیز گزینه دیگری است که از نظر هزینه مناسب است و هزینه ی آن ها از شبی 80 دلار شروع می شود. همچنین برای پیدا کردن اتاق یا سوئیت اجاره ای می توانید سایت ایر بی ان بی (Airbnb) را چک کنید. میزبانان زیادی در سراسر جزیره وجود دارند.

غذا

برای غذا هایی مثل همبرگر، سالاد و ساندویچ بین 10 تا 15 دلار باید پرداخت کنید. هزینه شام به همراه نوشیدنی حدود 35 دلار می شود، اما در بیشتر موارد با 20 دلار می توانید شام خوبی تهیه کنید. برای تهیه مواد اولیه غذا، 65 دلار در هفته باید پرداخت کنید (مگر اینکه تنها پاستا و غذا های کنسروی بخورید که هزینه آن هفته ای 40 دلار خواهد شد). معمولا بیشتر رستوران ها صبحانه را رایگان سرو می کنند.

حمل و نقل

راه های زیادی برای گردش در جزیره وجود ندارد. برای اجاره ماشین باید 60 دلار برای هر روز پرداخت کنید. کرایه تاکسی ها که از طریق دولت مشخص شده اند، بسته به مسافت بین 5 تا 15 دلار است. همچنین اتوبوسی در جزیره وجود دارد که می توانید با پرداخت 1 دلار از یک طرف جزیره به طرف دیگر آن بروید.

فعالیت ها

غواصی گرا ن ترین فعالیتی است که می توانید در جزیره انجام دهید و برای آن 90 دلار باید بپردازید. هزینه سفر های یک روزه دریایی 100 دلار است که معمولا شامل غذا نیز می شوند.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

اردوگاه

ماندن در اردوگاه ارزان ترین راه برای اقاکت در جزیره سنت جان است. این اردوگاه ها با امکانات کانل هستند. یکی از آن ها در خلیج دارچین (Cinnamon Bay) واقع است.

سفر با کمک اتومبیل های عبوری

این آسان ترین راه عبور و مرور در جزیره است. محلی ها همه حاضر به سوار کردن مسافران هستند و راهی امن و مطمئن محسوب می شود.

کوچ سرف (Couchsurf)

از شبکه های میزبانی برای یافتن خوانواده هایی که مایل به کوچ سرف (اقامت رایگان در خانه افراد محلی) هستند، استفاده کنید. میزبانان زیادی در جزیره وجود دارند و مردم بسیار مهمان نواز هستند.

اسنورکل (snorkel gear)

از آنجایی که برای اجاره وسایل اسنورکل (شنا زیر آب با کمک لوله ای در دهان) باید 10 دلار پرداخت کنید، قبل از ورود به جزیره این وسایل را تهیه کنید.

باربیکیو

غذا در سنت جان گران است، اما تعدادی باربیکیو در سطح جیره وجود دارد که می توانید با پرداخت میزان اندکی پول غذای خود را آماده کنید.

دیدن از جزایر

با بیش از 35 جزیره در سنت جان، این طور به نظر می رسد که این جزایر بی خاتمه هستند. خلیج تنه (Trunk Bay)، ساحل اصلی و محبوب میان گردشگران است. سواحل دیگر نیز به خاطر ویژگی های خاص خود مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. ساحل ماه عسل (Honeymoon beach)، ساحل کوچکی است. خلیج هاکنست (Hawknest Bay) محل مناسبی برای اسنورکل و دسترسی به آن آسان است. در خلیج دارچین (Cinnamon Bay) می توانید چادر یا بانگالو (نوعی خانه ییلاقی) اجاره کنید. ساحل ماهو (Maho) آرام و خلیج واترلمون (Waterlemon Bay) برای اسنورکل فوق العاده است. ساحل آپنهایمر (Oppenheimer beach) پر از تاب های تایری است.

غواصی

جزیره منطقه ها بسکمک برای غواصی دارد. آب شفاف و کریستالی فرصتی مناسب برای آشنایی با زندگی زیر دریا فراهم می کند. اگر غواصی بلد نیستید، کلاس های آموزشی متعددی در سراسر جزیره وجود دارند. هزینه دوره های غواصی حدود 350 دلار است.

ورزش های آبی

امکان انجام ورزش های آبی زیادی در جزیره سنت جان وجود دارد. بادسواری، اسنورکل، قایق سواری، کایت سرف و کایاک از جمله این ورزش ها هستند.

بازدید از باقیمانده های کارخانه کترین برگ (Catherineberg)

این مکان از قرن هجدهم کارخانه شکر و نیشکر بوده است. بازدید از این مکان رایگان است. مکان بزرگی نیست، اما در صورتی که در این ناحیه پیاده روی می کردید، ارزش بازدید را دارد.

پیاده روی

پارک ملی جزایر ویرجین دوسوم جزیره را پوشانده و محل مناسبی برای پیاده روی است. با پیاده روی در خلیج لنستر (Leinster Bay) می توانید از مرداب های گوناگون دیدن کرده و با زندگی جانوری و گیاهی آنجا آشنا شوید. پیاده روی در خلیج ریف (Reef Bay) در میان گردشگران بسیار محبوب است. این خلیج با مساحت 2/5 مایل به شما این امکان را می دهد در کنار پیاده روی از باقیمانده های کارخانه شکر نیز دیدن کنید.

قایق سواری

با اجاره قایق می توانید جوری که می خواهید از جزیره دیدن کنید. با فراهم کردن وسایل اسنورکل در کنار اجاره قایق می توانید یک روز کامل در گردش باشید. معمولا سفر های دریایی روزانه همراه با سرو غذا هستند.

فستیوال

فستیوال جزیره سنت جان در ماه ژوئن برگزار می شود و روز چهارم این ماه شامل برنامه رژه در فستیوال است. بیشتر این فستیوال در خلیج کروز (Cruz) برگزار می شود. همچنین فستیوال سالیانه دیگری از شانزده تا بیست ماه مارچ در این جزیره برگزار می شود.

بازدید از آسیاب بادی

باقیمانده های کارخانه تولید شکر در این منطقه دیده می شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است. آسیاب بادی یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های این منطقه است. این آسیاب بین سال های 1810 و 1830 ساخته شده است.

گردش در خلیج مرجانی گردش

این خلیج در خاتمهی جزیره قرار گرفته است و جزیره ای کوچک است. بیشتر گردشگران از ساحل کروز به این جزیره می رسند. این خلیج مرجانی پر از رستوران های گوناگون است.

دیدن از خلیج چاله آتشفشانی (Hurricane Hole)

دورتادور این خلیج را درختان شاه پسند پوشانده اند. این خلیج مکانی زیبا برای اسنورکل است، چرا که پر از ماهیان رنگارنگ و زیبایی است که در آب زیر درختان زندگی می کنند.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2076

به "راهنمای سفر به جزیره سنت جان ؛ کارائیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره سنت جان ؛ کارائیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید