خبرنگاران 17 هزار میلیاردریال برای جبران خسارات سیل گلستان پرداخت شد

به گزارش مجله 10 از 10، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با اشاره به فرایند بازسازی مناطق سیل زده استان گفت: تا به امروز 10 هزار میلیارد ریال به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره به واحدهای مسکونی و کشاورزان آسیب دیده از سیل ابتدای سال استان پرداخت و حدود 7 هزار میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده هزینه شد.

خبرنگاران 17 هزار میلیاردریال برای جبران خسارات سیل گلستان پرداخت شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان گفت: تا به امروز همه 7 هزار و 707 واحد نیازمند بازسازی سیل به بانک ها معرفی شده و 96 درصد فنداسیونون ها اجرا شد.

وی بیان نمود: همچنین تا به امروز 83 درصد واحدهای مسکونی تخریب شده به مرحله سقف رسیده که با احتساب این خدمات، بیش از 80 درصد تعهدات گلستان به سیل زدگان انجام شد.

استاندار گلستان در ادامه به اقدامات اجرا شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در طول 40 سال گذشته 180 دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان های استان وجود داشت اما با همت خیرین در هفته گذشته 55 دستگاه تنفس مصنوعی خریداری و در بیمارستان های استان راه اندازی شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان هم در این جلسه گفت: با توجه به پیش بینی ها، تا سرانجام هفته اول فروردین 1399 شرایط بارش ها در استان نگران کننده نیست اما پیش بینی 30 میلیون مترمکعب رواناب از ذوب برف ها در فروردین ماه سال آینده وجود دارد.

سیدمحسن حسینی به شرایط آبگیری سدهای گرگانرود اشاره کرد و گفت: در سد گلستان، 21 میلیون مترمکعب، در سد بوستان 18 میلیون متر مکعب و در سد وشمگیر 14 میلیون متر مکعب آبگیری شد و در این شرایط حدود نیمی از ظرفیت مخازن سدهای استان خالی از آب است.

وی به شرایط لایروبی رودخانه های استان هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای خرداد تا به امروز 252 کیلومتر از طول رودخانه های استان لایروبی شد که 141 کیلومتر در گرگانرود، 70 کیلومتر در حوضه قره سو، 23 کیلومتر در اترک، 9 کیلومتر در نکارود و 9 کیلومتر نیز در خلیج گرگان بود.

حسینی افزود: 770 کیلومتر از لایروبی رودخانه های گلستان باقی مانده که با بکارگیری 41 پیمانکار در حال انجام است.

بارش شدید باران در روزهای اواخر اسفندماه 97 و ابتدای امسال در گلستان، زمینه ساز سیل مخرب و برجای گذاشتن خسارات جانی و مالی در استان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 975

به "خبرنگاران 17 هزار میلیاردریال برای جبران خسارات سیل گلستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 17 هزار میلیاردریال برای جبران خسارات سیل گلستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید