خبرنگاران کمپین نه به سفر دانش آموزی در البرز کلید خورد

به گزارش مجله 10 از 10، کرج - خبرنگاران - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: کمپین خودداری از مسافرت های دانش آموزی در نوروز 99 با شعار نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم در این استان کلید خورد.

خبرنگاران کمپین نه به سفر دانش آموزی در البرز کلید خورد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

فرشید علیزاده روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این برنامه درقالب هردانش آموز یک سفیر سلامت در البرز شروع شده است، اظهارداشت: این اقدام فرهنگی - آموزشی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا وفرهنگ سازی با رویکرد ارتقای سواد سلامت در جامعه اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: علمی ترین راه حل برای شکستن زنجیره انتقال و کنترل همه گیر بیماری کرونا به وسیله کاهش موارد ابتلای جدید می باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راههای مهم شکست کرونا در خانه ماندن است، یادآورشد: استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت دراقدامات پیشگیرانه علیه کرونا می تواند نقش موثری داشته باشد.

علیزاده درادامه خواهان مشارکت همه دانش آموزان البرزی در این کمپین شد و اقدامات خلاقانه و نوآورانه برای گسترش چرخه پیشگیری از بیماری کرونا و نه به مسافرت ، دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم را از سوی دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه مراقبین سلامت را ضروری داست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز از شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی کردن ، استفاده از ماسک و دستکش را نیز مهمترین راه برای مبارزه با کرونا ذکر کرد.

وی گفت: استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد که هر کدام در آگاهی بخشی به اعضای خانواده ، دوستان و فامیل می توانند به وسیله فضای مجازی ایفای نقش نمایند.

از حدود سه هفته پیش تا به امروز 106 مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تا به امروز یک هزار و100 بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون 500 بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش 125 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران کمپین نه به سفر دانش آموزی در البرز کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمپین نه به سفر دانش آموزی در البرز کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید