جنگ متوقف نشود، شلیک موشک نیز متوقف نخواهد شد

به گزارش مجله 10 از 10، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفتگوهای این کشور، بر حفظ معادله حملات موشکی در مقابل حملات سعودی ها به یمن تأکید کرد.

جنگ متوقف نشود، شلیک موشک نیز متوقف نخواهد شد

به گزارش خبرنگاران از فارس، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور، صلح در یمن را در گرو توقف کامل حملات و لغو محاصره علیه کشور دانست.

او بامداد آدینه در توییتی نوشت: موشک های یمن برای دفاع از یمن است و تنها با توقف حملات و محاصره است که شلیک این موشک ها متوقف خواهد شد.

عبدالسلام در این توییت که به نظر می رسد در واکنش به ادعاهای جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره جنگ یمن مطرح شده نوشت: نشانه واقعی برقراری صلح در یمن توقف حملات و لغو محاصره یمن است. گزینه تهاجم و محاصره در برابر مقاومت حماسی مردم عزیز ما مفتضحانه شکست خورده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در سخنرانی خود مدعی شد که میخواهد به جنگ یمن سرانجام دهد.

او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی یاری خواهد نمود از تمامیت ارضی خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران روبرو است.

او از جنگ یمن به عنوان فاجعه راهبردی یاد کرد و گفت: این جنگ باید به سرانجام برسد. بایدن گفت: حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی در یمن از جمله از فروش تسلیحات پایان خواهد یافت.

ادعای جو بایدن درباره جنگ یمن در حالی مطرح شده که حمایت های دولت آمریکا از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور فقیر عربی از سال 2014 و زمانی که او معاون رئیس جمهور بود شروع شد.

یمن طی این مدت علاوه بر اینکه مورد حملات روزانه این ائتلاف قرار گرفته، از آسمان، زمین و دریا در محاصره است و همین مسئله فاجعه انسانی را رقم زده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، در 6 سال گذشته 16802 یمنی در حملات ائتلاف سعودی جان باخته اند که 3753 نفر آنها کودک هستند و میانگین جمعیت زیر خط فقر به 85 درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، 20 میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

دولت نجات ملی یمن در عملیات تلافی جویانه و با هدف توقف جنگ علیه این کشور بنا به آمار سعودی ها تا دو ماه پیش، 286 موشک و 289 پهپاد به مناطق حیاتی و نظامی سعودی شلیک نموده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1602

به "جنگ متوقف نشود، شلیک موشک نیز متوقف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ متوقف نشود، شلیک موشک نیز متوقف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید