جنوب یمن ، دولت هادی: شورای انتقالی و فرماندهان آن در ابوظبی، مسئول کودتا هستند

به گزارش مجله 10 از 10، دولت مستعفی یمن در بیانیه ای شورای انتقالی جنوب و فرماندهان آن را که در ابوظبی به سر می برند به دلیل اعلام خودسرانه خودمختاری برای جنوب یمن به کودتا علیه توافق ریاض و نهادهای این دولت مستعفی متهم کرد.

جنوب یمن ، دولت هادی: شورای انتقالی و فرماندهان آن در ابوظبی، مسئول کودتا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی، اقدام المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) در اعلام خودمختاری برای جنوب یمن را موجب نابودی تلاش ها برای اجرای توافق ریاض دانست.

در بیانیه دولت مستعفی یمن آمده است: ما شورای انتقالی و فرماندهان آنها را که در ابوظبی هستند مسئول عدم اجرای توافق ریاض برمی شمریم.

دولت منصور هادی بار دیگر ائتلاف را به حمایت از این دولت مستعفی دعوت کرد و گفت ائتلاف با حمایت از مشروعیت به مسئولیت حساس و تارخی خود در قبال تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن عمل کند.

دولت مستعفی یمن اعلام خودمختاری برای جنوب یمن را شورشی آشکار علیه دولت منصور هادی و کودتا علیه توافق ریاض و نهادهای دولتی خواند.

شورای انتقالی جنوب یمن به دنبال تشدید اختلافش با دولت مستعفی بامداد یکشنبه از اعلام حالت فوق العاده و شرایط خودمختاری بر جنوب یمن خبر داد.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

عربستان سعودی تلاش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و سرانجام دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و معین 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تا به امروز عملی نشده است

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1088

به "جنوب یمن ، دولت هادی: شورای انتقالی و فرماندهان آن در ابوظبی، مسئول کودتا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب یمن ، دولت هادی: شورای انتقالی و فرماندهان آن در ابوظبی، مسئول کودتا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید