تیم ملی فوتسال ایران در راه جام جهانی

به گزارش مجله 10 از 10، 5 تیم برتر رقابت های جام ملت های آسیا جواز حضور مستقیم در مسابقات جام جهانی را کسب می کنند.

تیم ملی فوتسال ایران در راه جام جهانی

به گزارش ، تیم ملی فوتسال کشورمان یکی از پر افتخار ترین و قدرتمندترین تیم های حال حاضر آسیا و جهان به شمار می رود.

فوتسالیست های کشورمان در جام جهانی 2016 کلمبیا پیروز شدند در بین 4 تیم برتر جهان قرار بگیرند. البته اخیراً به دلیل نداشتن بازی های تدارکاتی خوب و مناسب جایگاه ملی پوشان فوتسال کشورمان در رنکینگ جهانی جا به جا شده و هم اکنون تیم ملی فوتسال کشورمان در رده ششم جهان قرار گرفته است.

در آسیا فوتسال ایران همیشه سرآمد بوده و تیمی نمی تواند به جایگاه ایران در رنکینگ آسیا نزدیک شود. تیم ملی فوتسال کشورمان در 15 دوره جام ملت های آسیا شرکت کرده و توانسته 12 بار به مقام قهرمانی دست پیدا کند و از این حیث در این قاره سرآمد است. هر چند در این چند سال اخیر تیم های ملی ژاپن، تایلند و ازبکستان هوس کردند که به جایگاه ایران دست پیدا کنند، اما هر بار به در بسته خوردند. زیرا فوتسال ما خود را از قاره آسیا جدا کرده و با تیم های مطرح جهان مقایسه می کند.

ملی پوشان فوتسال کشورمان ابتدا قرار بود اسفند ماه در رقابت های جام ملت های آسیا که به میزبانی ترکمنستان قرار بود برگزار شود، شرکت کنند، اما با شیوع ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت این مسابقات را لغو به زمان دیگری موکول کند. حتی گفته می شود ممکن است میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا از ترکمنستان گرفته و به کشور دیگری سپرده شود. به هر حال زمان و مکان دقیق برگزاری مسابقات جام ملت ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده است. شنیده ها حاکی از این است که این مسابقات قرار است بعد از ماه مبارک رمضان یعنی خرداد 99 برگزار شود و از کویت هم به عنوان میزبان این بازی ها یاد می شود.

اگر قرار باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات جام ملت ها را بعد از ماه مبارک رمضان (خرداد ماه) برگزار کند، در آن صورت باید دید که تکلیف رقابت های جام جهانی چه می شود. مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است طبق برنامه از 22 شهریور تا 13 مهر 1399 به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود. به همین دلیل اگر قرار باشد بازی های جام ملت ها در خرداد ماه برگزار شود، فرصتی برای تیم های آسیایی باقی نمی ماند تا خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی آماده کنند. این احتمال وجود دارد که فیفا تصمیم بگیرد بازی های جام جهانی را به تعویق انداخته تا تیم های آسیایی هم بتوانند خود را به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده کنند.

جام ملت های فوتسال در حال حاضر در بیشتر قاره ها به پایان رسیده، اما هنوز قاره آسیا رقابت های خود را آغاز نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1007

به "تیم ملی فوتسال ایران در راه جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتسال ایران در راه جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید