تحریم های ضد ایرانی به زیان آمریکا بوده است

به گزارش مجله 10 از 10، یک تحلیلگر سیاسی گفت تحریم های آمریکا علیه ایران برای خود آمریکا فاجعه بار بوده است، زیرا جمهوری اسلامی ایران از این رهگذر روابط مستحکم تری با روسیه و چین برقرار کرده است.

تحریم های ضد ایرانی به زیان آمریکا بوده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، یک تحلیلگر سیاسی گفت، تعیین شده که تحریم های آمریکا علیه ایران برای خود آمریکا فاجعه بار بوده است، زیرا جمهوری اسلامی ایران از این رهگذر روابط مستحکم تری با روسیه و چین برقرار کرده است.

دانیل پاتریک ولچ، این اظهارات را روز جمعه در مصاحبه با پرس تی وی و در پاسخ به سوالی در مورد نامه ای که در آن 35 سناتور جمهوری خواه در آن از اوباما خواسته بودند تحریم ها علیه ایران را حفظ کند، بیان نمود.

سناتورهای آمریکایی در نامه ای که روز پنجشنبه فاش شد نوشته اند: اینکه با برنامه موشکی ایران جدای از برنامه هسته ای این کشور برخورد کنیم یک اشتباه است... ما از دولت شما (اوباما) می خواهیم لغو تحریم ها را که موجب سرازیر شدن میلیاردها دلار پول به اقتصاد ایران خواهد شد را به اجرا نگذارید.

ولچ افزود: تحریم ها برای طرف آمریکایی فاجعه بار بوده، آنها به گونه ای ایران را به آغوش روسیه و چین انداخته اند که پیش از این سابقه نداشته است. این کشورها از دنیا تک قطبی تحت سلطه آمریکا خارج شده اند.

تحریم های غیرقانونی علیه ایران بر مبنای اتهامات بی اساس مبنی بر انحراف برنامه هسته ای ایران از راستا صلح آمیز علیه این کشور وضع شده اند.

ولچ همچنین گفت، اینکه آمریکا تحریم ها را لغو می کند یا نه این حقیقت را تغییر نمی دهد که هدف آمریکا هم در ایران و هم در منطقه و سراسر دنیا... کنترل کامل و برقراری هژمونی کامل است.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: راهی برای اجتناب از این امر وجود ندارد، شما (آمریکا) نمی توانید 900 پایگاه در 150 کشور دنیا داشته باشید و بگویید این برای حفاظت از منافع شماست، این برای دفاع از خود شماست، این یک امپراطوری است. این چیزی است که یک امپراطوری را تعریف می کند و آنها کشورها را یکی پس از دیگری نابود کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نامزدهایی که دارای بخت بیشتری در انتخابات آمریکا هستند و همچنین اینکه آیا آنها نظرات متفاوتی در مورد امپریالیسم آمریکایی دارند یا نه گفت: در واقع هیچ کاندیدایی وجود ندارد که به صورت بنیادین این ایده را به چالش بکشد که آمریکا حق استفاده از نیروی حیوانی برای دیکته سیاست های خود به مردم دارد. حتی یک کاندیدا هیچ حرف اساسی نخواهد زد که این نقش آمریکا را تغییر دهد.

89

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 847

به "تحریم های ضد ایرانی به زیان آمریکا بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ضد ایرانی به زیان آمریکا بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید