تایید شدگان مسکن ملی سرانجام اردیبهشت تعیین می شوند

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و 360 هزار نفر نام نویسی کردند که از این تعداد بیش از 500 هزار نفر به وسیله سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و بیش از 800 هزار نفر به وسیله پیامک ثبت نام کردند. کسانی که به وسیله سامانه نام نویسی شدند، اطلاعاتشان کامل روی سامانه ثبت شده و مراحل پالایش اطلاعات آن ها در حال اجرا است که نتایج آن تا خاتمه اردیبهشت ماه اعلام می گردد.

تایید شدگان مسکن ملی سرانجام اردیبهشت تعیین می شوند

جهت دریافت خدمات آلاچیق سنتی چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ضمن اعلام این خبر گفت: آن تعداد از متقاضیانی هم که به وسیله پیامک ثبت نام نموده اند اگر تا سرانجام ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا گردد، باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام نمایند. به نظر می رسد بسیاری از شهرها از نظر بهداشتی به عنوان شهرهای سفید اعلام شوند که در آن شهرها مسئله ای از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان برای مراجعه اعلام خواهد شد.

وی اضافه نمود: به لحاظ محدودیتی که بحران کرونا پیش آورد باید تاریخی معین گردد تا دیگر متقاضیان واجد شرایط بتوانند تشکیل پرونده دهند و چنانچه همه موارد برای آن ها کامل باشد به بانک مراجعه نمایند. همچنین افرادی که اعتراض داشتند که بیشتر آن ها مربوط به قرمز بودن فرم ج و مشابهت اسمی بود، با پیگیری هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد، این کنترل به استان ها تفویض شد.

مسکن ملی فرهنگیان 15 اردیبهشت کلنگ می خورد

او همچنین از شروع عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، موضوع تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد و گفت: پیرو تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش برای احداث 170 هزار واحد مسکونی فرهنگیان، عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکونی فرهنگیان، دوشنبه 15 اردیبهشت، شروع می گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تمامی فرهنگیانی که متقاضی دریافت مسکن ملی بودند، پالایش و افراد واجد شرایط، معین شده اند و بر اساس ظرفیتی که هر کدام از استان ها دارند امکان واگذاری اراضی به طرح اقدام ملی در دست آنالیز واقع شده است. در برخی از استان ها، آنالیز ها انجام و اراضی موردنیاز تخصیص یافته است و روز دوشنبه 15 اردیبهشت 99 قرار است تا این مراسم به شکل ویدئوکنفرانس کلنگ زنی گردد.

تمدید اجاره نامه مستاجران هنوز نهایی نشده است

محمودزاده پیش از این درباره طرحی سخن گفته بود که طبق آن و با توجه به شیوع کرونا، قرارداد مستاجران به صورت اتوماتیک شش ماه تمدید گردد. او در این باره گفته است: پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم و آنچه که این ستاد تصویب کند، ملاک عمل است. زیرا در این خصوص، دستگاه های مختلف اظهارنظر می نمایند.

طرح اقدام ملی فراوری و عرضه 400 هزار واحد مسکونی، شهریور 1398 با حضور رئیس جمهور شروع شد. البته در برخی از مناطق از سرانجام سال 1397 کلید خورده بود. در قالب این طرح تا سرانجام سال 1398 عملیات احداث دست کم 218 هزار و 52 واحد شروع شده که بیش از نیمی از پروژه را شامل می گردد. بر اساس اعلام اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در برخی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه سال جاری تحویل می گردد. پیش از این هم محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که 17 هزار و 500 واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 997

به "تایید شدگان مسکن ملی سرانجام اردیبهشت تعیین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید شدگان مسکن ملی سرانجام اردیبهشت تعیین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید