بشار اسد: آمریکا سیستمی است که گروه ها آن را اداره می کنند

به گزارش مجله 10 از 10، رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با رسانه های روسیه گفت: سیستم سیاسی آمریکا بر مبنای گروه های گانگستری اداره می شود. آمریکا یک حکومت نیست، بلکه سیستمی است که شرکت ها بر مبنای منافع خویش آن را اداره می کنند.

بشار اسد: آمریکا سیستمی است که گروه ها آن را اداره می کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با برخی رسانه های روسیه از جمله روسیه 24 و اسپوتنیک گفت: به نظر من کشتن بن لادن و ابوبکر البغدادی و همه این افراد به این دلیل بود که با خود اسراری مهمی داشتند و در عین حال دیگر نقش آن ها به سرانجام رسیده بود و باید از دستشان خلاص می شدند.

وی گفت: سیستم سیاسی آمریکا بر مبنای گروه های گانگستری اداره می شود. آمریکا یک حکومت نیست، بلکه سیستمی است که شرکت ها بر مبنای منافع خویش آن را اداره می کنند. آن ها شبیه گروه های گانگستری هستند. یکی از مهم ترین عواملی که هیتلر را به سمت حمله به اتحاد شوروی در جنگ جهانی دوم کشاند، نفت بود. امروز نیز ایالات متحده آمریکا همان کار را انجام می دهد و در جهت نازی ها گام بر می دارد.

اسد مالکان حقیقی آمریکا را شرکت های نفت، کارخانه های اسلحه سازی، بانک ها و مراکز لابی گری دانست و گفت: با صراحت می توان سیاست امروز آمریکا را همان سیاست نازی ها دانست. توسعه طلبی، جنگ افروزی، پایمال کردن منافع دیگر ملت ها، زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی و ارزش های انسانی صرفا به خاطر نفت. تفاوت این سیاست با سیاست نازی ها چیست؟ آیا کسی از دورن حاکمیت آمریکا می تواند به اسن سؤال پاسخ دهد؟ گمان نمی کنم.

به گفته بشار اسد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همانند یک رئیس دولت عمل نمی کند و او به یک مدیر اجرایی شرکت تجاری شباهت دارد.

رئیس جمهوری سوریه به مرگ جیمز لا مژرار سردسته گروهک موسوم به کلاه سفیدها در استانبول اشاره کرد و در پاسخ به مشکوک بودن مرگ وی و احتمال قتل او گفت که نباید این مسأله را به شکل انفرادی بررسی کرد و باید در یک چارچوب کلی به آن نگریست.

بشار اسد در این راستا به جفری اپستین سرمایه دار سرشناس آمریکایی که در ماه آگوست در زندان به طرز مشکوکی جان باخت، اشاره کرد و گفت که برخی می گویند او کشته شده چرا که اسرار زیادی از شخصیت های مهم آمریکایی، انگلیسی و اروپایی با خود به همراه داشت.

وی افزود: اکنون مؤسس اصلی کلاه سفید ها که یک افسر نظامی بود کشته شده و تمامی مأموریت های او در افغانستان و کوزوو، عراق و لبنان بوده و سپس کلاه سفید ها را در سوریه تأسیس کرد. تاریخ اقدامات این فرد چه ارتباطی با اقدامات بشردوستانه دارد؟

اسد مرگ سردسته گروهک کلاه سفیدها را یک تصفیه اطلاعاتی دانست و گفت که این طور نبود که یک سازمان اطلاعاتی پشت صحنه گروهک کلاه سفید ها عمل کند. سازمان های اطلاعاتی غربی و ترکیه و برخی کشور های منطقه در تأسیس و تقویت کلاه سفید ها همکاری کردند، اما تمامی آن ها تحت امر سازمان سی آی ای آمریکا قرار داشتند.

رئیس جمهوری سوریه گفت که بعید نیست سازمان اطلاعات ترکیه به دستور سازمان های اطلاعاتی غربی جیمز لا مژرار را کشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 666

به "بشار اسد: آمریکا سیستمی است که گروه ها آن را اداره می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد: آمریکا سیستمی است که گروه ها آن را اداره می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید