بخش خصوصی نیازمند بازنگری جدی در زمینه روابط کار است

به گزارش مجله 10 از 10، رvوابط کار نیازمند بازنگری جدی است، اصلاح روابط کار و ایجاد روابط سالم، می تواند در شکوفا شدن ظرفیت های بالقوه استان موثر باشد.

بخش خصوصی نیازمند بازنگری جدی در زمینه روابط کار است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان امروز 10 آبان ماه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق استان، اظهار کرد: یکی از افتخارات ما در این سال های خدمت در خراسان رضوی، آشنایی و همکاری با بخش خصوصی قدرتمند و مشکل گشا در سطح استان بوده که در بزنگاه ها به یاری جامعه، کشور، ملت و دولت آمدند.

وی اضافه کرد: ما از این ظرفیت به خوبی استفاده کردیم. بخش خصوصی در حوزه برخی کالاها که قیمت آن روند صعودی داشت یاری کرد، به طور مثال بالای 240 تن رب را آن موقع که در بازار 17 یا 18 هزار تومان بود، 9700 تومان در بازار توزیع کرد یا در مرغ و محصولات دیگر که به نوعی جامعه دچار فشار شده بود، همراهی بخش خصوصی گره گشا و راهگشا بود. همکاری بخش خصوصی در کنار بخش دولتی بسیار خوب است.

رشیدیان با بیان این که ما از روزهای آینده میزبان زائران در مشهد خواهیم بود، در ادامه گفت: زائرین پیاده حرکت خود را آغاز کردند و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی در این مسیر باشیم. در اینجا از بخش خصوصی و فراورینمایندگان فرآوردهای غذایی درخواست می کنیم تا در میزبانی زائران مشارکت نمایند زیرا ما سال جاری افزایش حضور زائران را داریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگرچه حدود 40 مکان را به مکان های قبلی برای خدمات زائرین اضافه کردیم اما 20 هزار زائر داریم که تکلیف مکان و خدمات آن ها را تعیین نکردیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز حل کنیم.

وی ادامه داد: آقای شریعتمداری اولین استانی که برای سفر انتخاب کردید، خراسان رضوی بود و امیدواریم نقش آفرینی موثرتری از قبل داشته باشید. ما سلسله به هم پیوسته ای هستیم که تمام مدیران در جای خود کار کردند. همه در چارچوب نظام مردمی و مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی کوشش خواهند داشت.

رشیدیان گفت: با توجه به اینکه خراسان با بازار کار بیش از 2 میلیون نفر ظرفیت بزرگی در اشتغال دارد، باید در حوزه اصلاح روابط کار شرایط بهتری را برای کسب و کار به وجود آورد. در خراسان بیش از 95 درصد صنعت و فراوری ما بخش خصوصی بوده که این امر فرصت بسیار مغتنمی برای کشور است که می خواهد به سمت گسترش خصوصی سازی حرکت کند، این امر شکل گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما از یک جهت مشکل داشتیم که به خاطر نبود صنایع بزرگ و راهبردی همچون پتروشیمی ها بود اما از آن طرف این خود ظرفیتی را به وجود آورده تا بخش خصوصی ما ظهور بیشتری را داشته باشد.

وی با اشاره به این که بخش خصوصی در شرایط امروز در زمینه روابط کار نیازمند بازنگری جدی است، توضیح داد: اصلاح روابط کار و روابط بین کارگر، کارفرما، فراورینماینده، کارآفرین، ظرفیت ها و مزیت های بالقوه موجود در استان و ایجاد روابط سالم با شرایط امروزه و جدیدی که در جامعه، منطقه و حوزه بین المللی وجود دارد، می تواند در شکوفا شدن ظرفیت های بالقوه استان موثر باشد.

رشیدیان گفت: فضای کسب و کار استان نسبت به تابستان سال گذشته مقداری کاهش داشته اما نسبت به کشور وضعیت چندان بد نشده و آن هم به واسطه حضور موثر و همدلی و همکاری خوب بخش خصوصی است.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: نیروی انسانی کارآمد و باانگیزه بسیار ارزشمند است. بنای دولت بر این بوده که در کنار بخش خصوصی، مدنی و مردمی شرایطی را که دشمن ایجاد نموده، با سرعت پشت سر بگذاریم. مرحله اول این تنش ها را که بسیار به آن امید بسته بودند، پشت سر گذاشتیم و اگر اتحاد توام با اندیشه و علم ادامه پیدا کند، این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 146

به "بخش خصوصی نیازمند بازنگری جدی در زمینه روابط کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی نیازمند بازنگری جدی در زمینه روابط کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید