بازار صادرات صنعت نساجی با رکود روبرو شده است، لزوم طرح ایده های نو در زمینه پوشاک

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله مردانی ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی که در محل نمایشگاه های دائمی اصفهان برگزار شده بود، گفت: صنعت نساجی در کشور ایران قدمتی بیش از 100 سال دارد و استان اصفهان یکی از پایه گذاران مهم این صنعت محسوب می گردد.

بازار صادرات صنعت نساجی با رکود روبرو شده است، لزوم طرح ایده های نو در زمینه پوشاک

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با اشاره به اینکه این صنعت در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است، ابراز داشت: صنعت نساجی کشور به قدری گسترده شده که اگر بخواهیم برای تمام واحد های آن را در نمایشگاهی غرفه در نظر بگیریم، نمایشگاه تهران نیز نمی تواند آنها را در خود جا دهد.

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع، آینده صنعت نساجی کشور را مطلوب دانسته و بیان داشت: ارزش سرمایه گذاری ها در این صنعت بسیار مطلوب است اما طی دو سال اخیر به دلیل تغییرات ارزی فرایند خرید ماشین آلات جدید کاهش داشته که این موضوع تهدیدی برای صنعت نساجی است.

وی با بیان اینکه بازار صادرات صنعت نساجی با رکود روبرو شده است، افزود: حدود 15 هزار فرد تحصیلکرده در زمینه صنعت نساجی در کشور داریم و با وجود زیر ساخت های مناسبی برای این صنعت برخورداریم قادر هستیم حتی در شرایط مالی بیش از 20 کشور اروپایی صادرات داشته باشیم که البته این مسئله با تغییر بعضی فرایندها و با توجه بیشتر به این صنعت کنونی امکان پذیر است.

مردانی با اشاره به اینکه این صنعت می تواند باری از دوش دولت ها در زمینه اشتغال بردارد، توضیح داد: بر این اساس ضروری است دولت شرایط فضای کسب و کار در زمینه صنعت نساجی و زیرساخت های لازم برای این صنعت را فراهم کند.

وی با اشاره به بعضی ضعف های این صنعت تاکید نمود: در حوزه های پوشاک و در تهیه مواد اولیه و طراحی این بخش از صنعت نساجی نیازمند کار و فعالیت بیشتر و ایده های نو هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 825

به "بازار صادرات صنعت نساجی با رکود روبرو شده است، لزوم طرح ایده های نو در زمینه پوشاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار صادرات صنعت نساجی با رکود روبرو شده است، لزوم طرح ایده های نو در زمینه پوشاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید