امارات تکلیف جاسوس انگلیسی را تعیین کرد

به گزارش مجله 10 از 10، ایسنا نوشت: کمتر از یک هفته بعد از آنکه جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس به حکم دادگاه امارات در رابطه با حبس ابد یک شهروند انگلیسی به جرم جاسوسی انتقاد کرد و آن را نگران کننده خواند، ابوظبی خاطرنشان کرد که متیو هجز عفو شده و به زودی آزاد می گردد.

امارات تکلیف جاسوس انگلیسی را تعیین کرد

یک مقام دولت امارات خاطرنشان کرد که از نظر ابوظبی هجز به طور قطع مامور مخفی تمام وقت بود که برای سرقت اسرار حساس امنیت ملی امارات فعالیت می کرد و ابوظبی همچنان تمام اتهامات به این تبعه انگلیس را وارد می داند اما او به همراه 748 زندانی دیگر در چهل و هفتمین سالروز ملی امارات مشمول عفو قرار گرفته است . منابع خبری امارات همچنین اسنادی منتشر کردند که نشان می داد این تبعه انگلیس به خطاهای خود اعتراف نموده است . هجز 31 ساله دانشجوی دکترای دانشگاه دورهام انگلیس در تاریخ 5 می در فرودگاه بین المللی دوبی بازداشت شد. او مشغول تحقیقات درباره سیاست های خارجی امارات و امنیت داخلی این کشور پس از قیام های مردمی در برخی کشورهای عربی بوده است.

گزارش ها حاکی است که او پس از آن بازداشت شد که یک تبعه امارات به مقام های این کشور گزارش داد او سؤالات حساسی را در وزارتخانه های این کشور پرسیده و در کوشش بوده تا به اطلاعات طبقه بندی شده دست پیدا کند. رسانه های اماراتی نوشتند : هجز به اتهام های وارد شده علیه خود، اعتراف نموده است. با این حال گزارش های دیگر حاکی است که او در بازداشت ناچار به امضای اعترافاتی شده که به زبان عربی نوشته شده بود و او به زبان عربی مسلط نیست. همچنین گفته می گردد که زندانبانان به او داروهای روان گردان مانند زاناکس و ریتالین داده اند. پس از گذشت 6ماه انتها دادگاه امارات روز چهارشنبه گذشته هجز را به جرم جاسوسی به حبس ابد محکوم کرد.

52311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 162

به "امارات تکلیف جاسوس انگلیسی را تعیین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات تکلیف جاسوس انگلیسی را تعیین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید