اعتراض پرستاران قروه ای از برخوردار شناختن شدن این شهرستان

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، شامگاه شنبه مراسم گرامیداشت روز پرستار در سالن اجتماعات آکادمی بهورزی واقع در بیمارستان شهید بهشتی قروه در حالی برگزار گردید که مثل همواره داشت با سخنرانی صرف مسئولان تمام می شد که در این میان با درخواست فرماندار، نماینده ای از پرستاران انتخاب و مطالبات و حرف های جامعه پرستاری قروه بیان گشت.

اعتراض پرستاران قروه ای از برخوردار شناختن شدن این شهرستان

در این مراسم ابتدا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه پرستاری را حرفه مقدسی دانست که تعطیلی نمی شناسد و همواره در حال خدمت است. به گفته هوشنگ پیرفلاح پرستاری یکی از سخت ترین کارها از نظر روحی جسمی بوده و تحملی پولادین می خواهد.

وی با بیان اینکه اخلاق خوش داشتن و با بیمار به مهربانی برخورد کردن از خصوصیات شاخص پرستاری است، اضافه نمود: برای حفظ سلامت جامعه حرفه پرستاری اهمیت داشته و در اولویت هم قرار گرفته است.

پیرفلاح همچنین از مسائل مرتبط به پرستاران گفت و با تأکید بر اینکه مسائل را می دانیم، به برطرف مسائل با کوشش ها و پیگیری ها ادامه دار اشاره نمود.

در ادامه فرماندار شهرستان قروه در سخنانی کوتاه گفت: هرگز با مادیات نمی توان زحمات پرستاران را جبران کرد و در واقع همه ما مسئولان مسائل را می دانیم اما کوشش بر این است که در حد بضاعت این حجم از مسائل را کم کنیم.

موحد امان اللهی خطاب به برگزار نمایندگان مراسم خواست که نماینده ای از جانب پرستاران انتخاب و مطالبات و حرفهایشان را بیان نمایند. وی این پیشنهاد را به این دلیل داد که روز پرستار است و حداقل در این روز مسئولان مخاطب باشند و خدمات صورت گرفته را ببینند.

امنیت شغلی و کمبود امکانات

با درخواست فرماندار یکی از پرستاران بیمارستان شهید بهشتی قروه به نمایندگی از جامعه پرستاری مطالبات مرتبط را مطرح نمود. طیبه کاوه به عقب افتادن حقوق پرستاران، کارانه، اضافه کاریها و ... اشاره نمود و گفت: امنیت شغلی پرستاران بسیار کم بوده و با کمبود امکانات و نیرو بیشترین فشارها بر قشر پرستار وارد می گردد.

به گفته وی نبود امنیت شغلی، پرستاران را به فرسودگی می رساند و در واقع این معضل انگیزه و شوق کار کردن را از بین می برد.

کاوه همچنین به تهدیدهای مسئولان در کنار حمایت هایی که گاهی اوقات می گردد، پرداخت و توضیح داد: گاهی قضاوت های عجولانه ای بدون فهمیدن اصل ماجرا در مورد پرستاران می گردد و این درست نیست که مسئولان ناعادلانه پیش می روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخوردار بودن قروه و مسئله ای که برای همه مردم شهرستان به وجود آورده گفت و از مسئولان و نماینده مجلس خواست که در این زمینه اقدامی داشته باشند.

کاوه در ادامه جابجایی زودهنگام مدیران را هم در بحث کنترل مدیریت برنامه های بهداشت و درمان مؤثر دانست و خواهان حضور بیشتر مسئولان میان پرستاران و شنیدن حرف های آنان شد.

در سرانجام فرماندار قروه در پاسخ به درخواست پرستاران در مورد اینکه چرا قروه محروم شناخته نشده و برخوردار است، گفت: این تبعیضی است که همه ما به عنوان مستخدمین دولت نسبت به آن نگران بوده و ضروری است از استان و نماینده مجلس پیگیر بوده و تغییراتی که باید لحاظ گردد.

شهرستان قروه دارای 171 پرستار استخدامی و طرحی و یاری بهیار و ... است که در این مراسم از 23 پرستار نمونه شهرستان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 195

به "اعتراض پرستاران قروه ای از برخوردار شناختن شدن این شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض پرستاران قروه ای از برخوردار شناختن شدن این شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید