از اندروید 13 تا خورشیدگرفتگی در مریخ؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش مجله 10 از 10، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از اندروید 13 تا خورشیدگرفتگی در مریخ؛ برترین های علم و تکنولوژی

ناسا ویدیویی دیدنیی از خورشیدگرفتگی در مریخ منتشر کرد

ناسا فیلمی دیدنیی از رویداد خورشیدگرفتگی ایجاد شده با گذر قمر فوبوس که مریخ نورد پشتکار پیروز به شکار آن از سطح مریخ شد، به اشتراک گذاشت. این ویدیو که با زمان بندی واقعی خورشیدگرفتگی را ثبت نموده، به وسیله دوربین مست کم-زد (Mastcam-Z) مریخ نورد پشتکار و در اوایل ماه آوریل (میانه فروردین) گرفته شده است و فوبوس، قمر سیب زمینی-شکل مریخ را در حال عبور از مقابل خورشید نشان می دهد.

اندروید 13 (One UI 5.0)؛ کدام محصول از سامسونگ این آپدیت را دریافت می نماید؟

سامسونگ در بین سایر شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندرویدی، برترین عملکرد را در زمینه مدت زمان پشتیبانی از محصولات و بعلاوه سرعت انتشار آپدیت دارد. اگر شما هم جزو آن دسته کاربرانی هستید که به آپدیت نرم افزاری گوشی گلکسی تان اهمیت می دهید اما نمی دانید آیا اندروید نو را دریافت می نماید یا خیر، پیشنهاد می گردد این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن لیستی از گوشی های سامسونگ را شاهد خواهیم بود که به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 به روزرسانی می شوند.

مغزهای متفکر؛ 15 بازی موبایل برتر سبک پازل برای اندروید و iOS

بازی های سبک پازل در دنیای بازی های ویدیویی کمتر مورد توجه گیمرها قرار می گرفتند چرا که غالبا ایده ساده ای پشت آن ها قرار داشت و طراحی آن ها هم بسیار ساده تر از چیزی بود که بازی های پر زرق و برق در سبک های دیگر به نمایش می گذاشتند. اما این ژانر در دنیای بازی های موبایل هواداران بسیار بیشتری دارد. در این مطلب به معرفی 15 بازی موبایل در سبک پازل برای اندروید و iOS می پردازیم که اگر عاشق چالش های سخت باشید قطعا شما را راضی نگه می دارند.

آنالیز گوشی پوکو X4 Pro 5G؛ میان رده مجذوب نماینده

پوکو X3 Pro یکی از محبوب ترین گوشی های میان رده سال گذشته بود که این پیروزیت را بیش از هر چیز، مدیون پردازنده فوق العاده ای بود از آن به عنوان قلب تپنده بهره می برد. اما حالا نسل نو این گوشی به نام پوکو X4 Pro هم روانه بازار شده که همان کیفیت همیشگی را حفظ نموده، اما با تغییراتی ساختاری هم روبرو بوده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی شما را به دیدنی این ویدیوی جعبه گشایی و آنالیز دعوت می کنیم.

تلسکوپ هابل 32 سالگی خود را با تصویری خیره نماینده از کهکشان ها جشن گرفت

ناسا تولد 32 سالگی تلسکوپ فضایی هابل را با نگاهی خیره نماینده به مجموعه ای غیرمعمول از پنج کهکشان به نام گروه فشرده 40 هیکسون جشن می گیرد. این باغ کهکشانی که تلسکوپ هابل در 32 سالگی خود به تصویر کشیده است، شامل سه کهکشان مارپیچی شکل، یک کهکشان بیضوی و یک کهکشان عدسی-مانند است. به نوعی، این کهکشان های گوناگون در جهت تکامل خود جهتهایی را طی نموده اند تا یک مجموعه گلچین کهکشانی بسیار شلوغ ایجاد نمایند.

آنالیز هدفون بی سیم لنوو HQ08؛ با کیفیت و تأخیر کم

این روزها خرید هدفون بی سیم به کار سختی تبدیل شده چرا که هم تنوع محصولات به شدت بالا رفته، و هم دیوایس های تقلبی و بی کیفیت در بازار زیاد شده اند. اما خوشبختانه همچنان برندهایی مثل لنوو هستند که بتوانید خرید مطلوبی داشته باشید. در این ویدیو به جعبه گشایی و آنالیز هدفون بی سیم لینوو HQ08 می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با این هدفون بی سیم شما را به دیدنی این ویدیو دعوت می کنیم.

شبه علم چیست؟

اعتبار کلمه علم باعث شده که بسیاری بخواهند باورهایشان را به عنوان یک حقیقت علمی جا بزنند. ولی واقعیت این است که باورهای این افراد بیشتر در تعریف شبه علم می گنجند. به طور مثال طالع بینی و تأثیر حوادث نجومی بر زندگی انسان ها را می توان در دسته شبه علم قرار داد. اگر می خواهید در خصوص تعریف علم و شبه علم بیشتر بدانید، حتما ویدیو را دیدن کنید و به ما بگویید که شما چه چیزهایی را شبه علم تعریف می کنید؟

مریخ نورد پشتکار با رسیدن به دلتای رودخانه مریخی کارزار علمی دوم را شروع کرد

طبق خبری که ناسا در ساعات گذشته منتشر کرد، مریخ نورد پشتکار (Perseverance) پس از جمع آوری هشت نمونه از هسته های سنگی در نخستین کارزار علمی خود و کامل کردن رکورد 31 روز مریخی (Sol) حرکت تقریبا پیوسته و بعلاوه طی مسافت 5 کیلومتر، 13 آوریل (24 فروردین) به آستانه دهانه جزرو (Jezero) رسید. این محدوده که به وسیله تیم پشتکار با اشاره به نقطه ای که سه آبراه دلتا به هم می پیوندند، سه چنگال (Three Forks) نام گرفته است، به عنوان منطقه دومین کاوش علمی مریخ نورد که با نام کارزار ابتدای دلتا یا کارزار جبهه دلتا (Delta Front Campaign) شناخته می گردد، انتخاب شده است.

نقد و آنالیز کلاسیک اپل واچ سری 7

نوترین اپل واچ بازار ابعاد نمایشگر بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود دارد، به لطف استاندارد IP6X کاملا به گرد و غبار و آب مقاوم است و به غیر از ضربان قلب می تواند اکسیژن خون شما را هم پایش کند. بعلاوه سرعت شارژ در اپل واچ سری 7 نسبت به سری 6 با بهبود روبرو بوده و فقط 45 دقیقه طول می کشد که شارژ ساعت از 0 به 80 درصد برسد. البته باید توجه داشته باشید که تغییرات در مقایسه با نسل قبلی، آن قدرها هم زیاد نبوده است. بنابراین اپل واچ سری 7 به افرادی توصیه می گردد که یا اپل واچ نداشته اند یا سری قدیمی را در دست دارند.

هیأت مدیره توییتر و ایلان ماسک در حال مذاکره برای انتقال مالکیت هستند

روزنامه وال استریت ژورنال ساعاتی قبل به نقل از یک منبع مطلع اظهار داشت که توییتر و ایلان ماسک در حال مذاکرات پیشرفته برای انتقال مالکیت این شرکت هستند و احتمالا تا چند روز دیگر این کار انجام خواهد شد. حدود 10 روز قبل ایلان ماسک اظهار داشت که میخواهد کل شرکت توییتر را با پرداخت 43 میلیارد دلار تصاحب کند. اگرچه این مذاکرات در مراحل نهایی واقع شده است، ولی هنوز چیزی قطعی نشده است.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2183

به "از اندروید 13 تا خورشیدگرفتگی در مریخ؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اندروید 13 تا خورشیدگرفتگی در مریخ؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید