آمادگی میراث فرهنگی کرمان در برابر سیل احتمالی جنوب استان، خطری موزه جیرفت را تهدید نمی کند

به گزارش مجله 10 از 10، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آمادگی این اداره کل در برابر طغیان احتمالی رودخانه ها و وقوع سیل در نیمه جنوبی استان اطلاع داد.

آمادگی میراث فرهنگی کرمان در برابر سیل احتمالی جنوب استان، خطری موزه جیرفت را تهدید نمی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،غلامرضا فرخی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در آماده باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از وقوع سیل به بناها و محوطه تاریخی و باستانی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در جنوب استان کرمان، اضافه کرد: بدون شک حجم بارندگی های پیش بینی شده خساراتی به بناها و محوطه های باستانی مناطق جنوبی استان وارد می نماید که تمام کوشش ها درجهت کاهش میزان آسیب دیدگی به این اماکن است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید براینکه موزه باستان شناسی شهر جیرفت در حاشیه رودخانه هلیل رود واقع شده است، توضیح داد: در حال حاضر خطری اشیاء داخل این موزه را تهدید نمی نماید اما در صورت طغیان هلیل رود و ایجاد شرایط اضطراری این اشیاء به مخزن امن انتقال داده خواهند شد.

فرخی با بیان اینکه وقوع سیل می تواند یک تهدید جدی برای بناها و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان محسوب گردد، اعلام نمود: خوشبختانه هماهنگی های لازم با فرمانداری های هفت شهرستان جنوبی استان اجرا شده و در آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از طغیان رودخانه ها و وقوع سیل در اماکن تاریخی و باستانی واقع در این مناطق هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 332

به "آمادگی میراث فرهنگی کرمان در برابر سیل احتمالی جنوب استان، خطری موزه جیرفت را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی میراث فرهنگی کرمان در برابر سیل احتمالی جنوب استان، خطری موزه جیرفت را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید