شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین ، 30 کیلومتر در 7 و نیم دقیقه!

به گزارش مجله 10 از 10، سریع ترین قطار دنیا که توان حرکت با حداکثر سرعت 600 کیلومتر در ساعت را دارد، در شهر چینگ دائو واقع در شرق چین شروع به کار کرد.

شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین ، 30 کیلومتر در 7 و نیم دقیقه!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران - قطار نو مگلو (Maglev) که به وسیله شرکت راه آهن چین ساخته شده یکی از انواع قطار های متکی به نیروی میدان الکترومغناطیسی است که با از میان بردن فاصله قطار با ریل، تاثیر منفی اصطکاک بر سرعت را از میان می برد. این قطار در حال حاضر اسم سریع ترین قطار دنیا را در اختیار دارد.

لیانگ جیانینگ، معاون مدیر کل و مهندس ارشد شرکت راه آهن چین، به خبرگزاری رسمی چین گفت که این قطار علاوه بر سرعت بالا، آلودگی صوتی پایینی هم دارد و در مقایسه با سایر قطار های پرسرعت به تعمیر و نگهداری کمتری احتیاج دارد.

در حال حاضر، مبه وسیله سرعت قطار های پر سرعت در چین حدود 350 کیلومتر در ساعت است. در حالی که هواپیما ها با سرعت 800 تا 900 کیلومتر در ساعت پرواز می نمایند.

توسعه راه آهن پرسرعت با اتکا به قطار های مگلو اولویت اصلی دولت چین برای کاهش زمان و هزینه تردد میان شهر های عظیم این کشور است.

چین فعلا تنها یک جهت تجاری مناسب برای تردد قطار های مگلو دارد که فرودگاه پودونگ شانگهای را به مرکز این شهر متصل می نماید. این سفر 30 کیلومتری حدود هفت و نیم دقیقه طول می کشد و قطار با سرعت 430 کیلومتر در ساعت این جهت را طی می نماید.

این کشور چندین جهت ریلی تازه برای توسعه تردد قطار های مگلو در دست ساخت دارد که یکی از آنها شانگهای را به هانگژو و دیگری چنگدو را به چونگ کینگ متصل خواهد نمود.

منبع: بیت ران
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1875

به "شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین ، 30 کیلومتر در 7 و نیم دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار سریع ترین قطار دنیا در چین ، 30 کیلومتر در 7 و نیم دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید